این سرطان واکسن دارد!

۳ م دیماه ،

زنان و دختران جوان از استفاده این واکسن که در برابر ویروس ایجاد سرطان گردن رحم مصون‌شان می‌کند غافل نشوند.

تحقیقات اخیر نشان داده است این واکسن فرد را در برابر ویروس‌های مربوط به سرطان پاپیلومای دهانه رحم که از طریق ارتباط‌های بدون چارچوب ایجاد می‌شود واکسینه می‌کند.

بنابراین چه بهتر که این پیشنهاد را به عنوان یک اخطار قلمداد کرد.

همچنین به دختران و زنان ۱۳ تا ۲۶ سال و مردان ۱۱ تا ۲۱ سال پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی از این واکسن استفاده کنند. این واکسن به آن سبب که پتانسیل بالایی در از بین بردن سرطان گردن رحم دارد، در صورت بهره نگرفتن از آن و وجود ویروس HPV ممکن است فرد علاوه بر سرطان دهانه رحم دچار سرطان‌های دیگر مثل سرطان مقعد شود.

نتایج حاصل از این تحقیقات سبب شده است دختران جوان و زنان و مردان بسیاری در صف دریافت‌کنندگان این واکسن بسیار اثربخش قرار گیرند البته فراموش نشود که استفاده از این واکسن به شرایط سنی اشخاص مربوط است و نمونه‌های آن متفاوت خواهد بود.

براساس آمار انتشار یافته ویروس زگیل HPV به شکل گسترده‌ای در میان اشخاص جامعه وجود دارد و چون راه انتقال آن بسیار ساده است، هر روز بر تعداد مبتلایان به آن افزوده می‌شود گفته می‌شود یکی از دلایل ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم این ویروس است.

سرطان رحم یکی از علل مرگ و میر زنان شناخته شده و سن ابتلا به آن کاهش یافته است. متخصصان ضمن رعایت نکات بهداشتی، زنان و دختران جوان را نسبت به استفاده از این واکسن آگاه می‌کنند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.