این سنت زیبای رو به زوال! +تصاویر

۲۷فروردین۱۳،

ماهیگیری برای بسیاری تفریح است، اما برای بعضی نیز کاری است سخت و طاقت فرسا. انسان ها، با توجه به امکانات و تجربه تاریخی خود و منطقه اشان، روش های مختلفی برای صید آبزیان دارند

ماهیگیری در چین با استفاده از باکلانها ( مرغ ماهی خوار) نزدیک به هزار سال است که در این سرزمین مرسوم بوده است.

به گزارش ، ماهیگیری برای بسیاری تفریح است، اما برای بعضی نیز کاری است سخت و طاقت فرسا. انسان ها، با توجه به امکانات و تجربه تاریخی خود و منطقه اشان، روش های مختلفی برای صید آبزیان دارند.یکی با تور؛ یکی با قایق؛ یکی با نیزه؛ یکی سوار بر قایق؛ یکی بر چوب؛… و یکی بدون استفاده از چیزی.

در منطقه ژوانگ چین مردان چند باکلان ( مرغ ماهی خوار) اهلی را که برای صید ماهی تربیت شده اند با خود به دریا می برند.البته این سنت و هنر پر جنب و جوش به وسیله صنعت سود آور و پیشرفته امروزی در حال مرگ است. درگذشته از این حرفه برای کسب در آمد استفاده می شده، اما اکنون ازآن برای جذب توریست استفاده می گردد.

 

بنا بر این گزارش، دراین شیوه ماهیگیری از قایق یا شناوری ساخته شده از چوب بامبو استفاده می گردد؛ گرچه اکنون، گاهی، به قایق های تازه هم توجه می گردد. در این شیوه ماهیگیری مخصوصا” در شب  همانطور که در تصاویر می بینید از نور برای جذب ماهی ها استفاده می گردد.

ماهیگیر برای جلوگیری از بلعیدن ماهی های بزرگ، گردن پرنده را با طناب می بندد. این پرنده با وجود بسته بودن  گردن باز هم قادر خواهد بود ماهی های کوچک را ببلعد.

 ماهی گیر برای اینکه پرنده اش پرواز طولانی نداشته باشد ، پرهای پرنده را کوتاه می کند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.