این طرح امیدهای فراوانی به وجود آورده اما هنوز توقعات را برآورده نکرده است

به گزارش خبرآنلاین، سامانه اشتراک محصولات فرهنگی «سام» که کتاب‌ها را به بهای پشت جلد به دست علاقه‌مندان می‌رساند، به تازگی متعهد شده برای قدردانی از نویسندگان و مترجمان ۷ درصد بهای پشت جلد کتاب‌ها را به حساب آن‌ها منظور کند.

مدیر مسئول نشریه شهرزاد با عنوان این مطلب که مهم ترین مسئله حوزه فرهنگ و کتاب در ایران بحث توزیع کتاب است، درباره «سام» گفت: با شکل گیری سامانه اشتراک محصولات فرهنگی «سام» امید های فراوانی در دل ما به و جود آمد که بخشی از مشکلات توزیع کتاب و البته اشتراک نشریات حل شود. مدیر انتشارات حوا ناشر برگزیده کشور در حوزه کودک و نوجوان ادامه داد: در حقیقت مشابه کاری که «سام» ا نجام می دهد، در همه دنیا شناخته شده و تجربه شده است. باید گفت قطعا سفارش تلفنی و اینترنتی و ارسال آن توسط پیک می تواند راهگشا باشد اما با وجود این که مدتی از آغاز این طرح می گذرد، هنوز نیمی از توقعات بر آورده نشده است. وی ابراز امیدواری کرد: مهم ترین ابتکار «سام» که بخشی از هزینه خرید کتاب را به نویسنده بر می گردانند، قشنگ و قابل تقدیر است ولی از آن مهم تر به جای اینکه نگران این مسئله باشیم که بخشی از هزینه به نویسنده داده شود باید نگران موفقیت کل طرح باشیم.

به گفته وی، شرط موفقیت این طرح ناامید شدن از حمایت های کامل دولت است.

نویسنده مترجم ادبیات کودک و نوجوان ادامه داد: واقعیت این است که کتاب و مجله به اندازه کافی خواننده در ایران دارد و اگر این طرح سیستم خود را به روز کند و بتواند تبلیغات و اطلاع رسانی به موقع داشته باشد، به خوبی می تواند از پس هزینه های خود بر آید.

کاشفی خوانساری ضمن اشاره به اینکه سامانه ارسال محصولات فرهنگی «سام» باید توان لجستیک خود را افزایش دهد، گفت: «سام» برای محقق شدن این امر باید از ناشران بهره ببرد، برای مثال در حد توان خودمان در مجله «شهر زاد» نوشته ایم؛ هر کتابی که در مجله معرفی شده است، خوانندگان می توانند از طریق این سامانه دریافت کند و یا در کاتالوگ و بروشور انتشارات «حوا» این مطلب را ذکر کرد ه ایم که «هر خواننده ای که بخواهد کتابی را تلفنی سفارش دهد، می تواند با «سام» تماس بگیرد.»

وی تاکید کرد: در حقیقت سامانه ارسال محصولات فرهنگی «سام» باید بپذیرد که به تنهایی نمی تواند در این مسیر موفق باشد البته ناشران هم بپذیرند که هر کدام به تنهایی نمی توانند، سیستم توزیع تلفنی راه اندازی کنند چون این کار به صرفه و شدنی نیست. بلکه باید همواره تلاش کنند که «سام» را تقویت و به یاری آن بشتابند. باید «سام» از طریق کتاب فروشی ها و مجلات تبلیغ و اطلاع رسانی شو، مطمئن باشید اگر این موضوع را مردم متوجه شوند و تجربه کنند قطعا از این سامانه بهره می برند.
 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.