این علائم را در دوران بارداری جدی بگیرید!

عضو کمیته علمی کنگره بین المللی متخصصان زنان و مامایی گفت: مادران باردار درد سردل و استفراغ را به اشتباه جای بیماریهای گوارش می‌گیرند و خود را با آنتی اسید‌ها درمان می‌کنند، ولی این علائم مسمومیت حاملگی شدید است که باعث مرگ می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوزاشرف السادات جمال اظهار داشت: به بانوان توصیه می‌شود در دوران بارداری در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده مانند سردرد، سرگیجه، تاری دید، دوبینی، درد در ناحیه سردل، حالت تهوع و استفراغ، ورم دست و پا، پُف آلودگی و قرمزی نامتعارف یکی از اندام‌ها مانند دست یا پا، نباید این علائم را با سایر بیماری‌ها اشتباه بگیرند.

 

براین اساس لازم است مادران باردار هر زمان که با علائم ذکر شده فوق روبرو شدند منتظر زمان بعدی ویزیت خود نشوند و هر چه سریعتر به متخصص زنان ومامایی خود و یا مراکز و بیمارستان‌های مجهز مراجعه کنند.

 

وی تأکید کرد: از آنجائیکه علائم مسمویت حاملگی مشابه علائم بیماری‌ها و مشکلات دستگاه گوارش است، در برخی موارد شاهدیم که مادران باردار به اشتباه درد سردل و یا استفراغ را به جای بیماری‌های داخلی و یا گوارش می‌گیرند و خود را با انواع آنتی اسید‌ها درمان می‌کنند در حالیکه این علائم مخصوص مسمومیت حاملگی از نوع شدید است که در دسته‌بندی بیماریهای اورژانس زنان باردار قرار می‌گیرد و در صورت عدم توجه و رسیدگی به موقع به متخصص مربوطه، این علائم می‌تواند منجر به مرگ و میر مادران شود.

 

جمال، عضو کمیته علمی چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران از بانوان باردار خواست برای آشنایی هر چه بیشتر با مسائل و مشکلات دوران بارداری به کتاب‌های ویژه تهیه شده در زمینه مراقبت‌های ۹ ماهه بارداری و هشدارهای مطرح شده در آنها رجوع کنند.

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: براین اساس آخرین یافته‌های پزشکی در زمینه حاملگی‌های پُرخطر در جریان برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران از ۲۲ تا ۲۵ مهر در مرکز همایش‌های رازی تهران مورد بحث و بررسی اندیشمندان داخل و خارج کشور قرار خواهد گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.