این غذاها شما را کم اشتها می کند

پیشنهاد از طریق پیامک

یک فوق تخصص تغذیه با اشاره به این‌که بی‌اشتهایی بیشتر در زنان ۱۸ تا ۴۵ ساله دیده می‌شود، گفت: بی اشتهایی یک اختلال گوارشی است و مانند پرخوری عوارض جانبی فراوانی بر بدن دارد.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی صفوی، با اشاره به این‌که برخی مشکلات هورمون، برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های تیروئید و همچنین بیماری‌های روانی موجب بروز بی‌اشتهایی می‌شود، اظهار کرد: اشکال در بلع مواد غذایی استفراغ و تهوع، احساس سیری و حتی افسردگی از نشانه‌های بارز کم اشتهایی است.وی با بیان این‌که درمان افراد مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی باید حتما در مراکز درمانی انجام شود، عنوان کرد: بی اشتهایی یک اختلال گوارشی است که مانند پرخوری عوارض جانبی فراوانی بر بدن فرد مبتلا می‌گذارد.

این دانشیار علوم پزشکی دانشگاه اصفهان بیان کرد: کم اشتهایی علاوه بر اینکه موجب سوءتغذیه می‌شود با تضعیف سیستم ایمنی عملکرد سایر اعضای بدن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

صفوی با اشاره به اینکه مصرف انواع نوشابه‌ها و مواد قندی مانند شکلات قبل از خوردن وعده‌های اصلی غذا نیز بر اشتهای افراد تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: نوع تغذیه و رژیم غذایی در روند بهبودی بی‌اشتهایی بسیار با اهمیت است.

وی با بیان این‌که بروز بیماری‌های روانی و تاثیر منفی بر تمرکز از دیگر علایم کم اشتهایی است، تصریح کرد: کم اشتهایی بیشتر در زنان و در سنین ۱۸ تا ۴۵ سالگی دیده می‌شود.

این فوق تخصص تغذیه با اشاره به اینکه تعادل در رژیم غذایی،‌ مصرف مکمل‌های غذایی و نوشیدن به اندازه آب در طول روز در درمان کم اشتهایی موثر است، اضافه کرد: در صورت ادامه بی اشتهایی پس از دو هفته باید به پزشک مراجعه کرد و پیش از شروع درمان لازم است بیماری‌های روانی و جسمانی بیمار شناسایی شود.

صفوی ادامه داد: کم اشتهایی در برخی موارد خفیف با یک دوره مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.

ارسال پیامک به پورتال ممتازنیوز


roozeno – ممتازنیوز ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.