این فیلم ایرانی بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ شد!! +عکس



به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا : نشریه «شیکاگو ریدر»، پایگاه اصلی منتقدین شیکاگو، فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۲۴ برگزیده است. این نشریه در حالی ۱۰ فیلم برتر سال خود را در دو لیست جداگانه اعلام کرده است که در لیست اول فیلم «ماهی و گربه» بالاتر از آخرین ساخته پل توماس اندرسون، ژان لوک گدار و مایکل مان قرار گرفته است.

این فیلم ایرانی بهترین فیلم سال 2015 شد!! +عکس

«بن ساچز» منتقد این نشریه در یادداشتی درباره این فیلم این طور نوشته است: ««ماهی و گربه» پلانی بلند میباشد، اما تمام ویژگی‌اش در این خصوصیت نیست. فیلم با فلش‌بک و فلش‌فورواردهای فراوان دنیایی اختلاف نسل‌ها را در ایران نشان می‌دهد،در حالی که به فیلم‌های اسلشر امریکایی هم نگاهی دارد.»

این منتقد «ماهی و گربه» را فیلمی برای بارها و بارها به تماشا نشستن، دانسته است. نکته قابل توجه در این لیست، حضور اکثر فیلم‌های مهم سال در رده‌های بعدی است. به عنوان مثال فیلم «مد مکس» که انتخاب اول بیشتر نشریات آمریکایی است در این لیست در جایگاه هفتم قرار گرفته و فیلم اندره تشیه کارگردان فرانسوی رتبه دوازدهم جدول را به خود اختصاص داده است. از سایر فیلم‌های مهم این لیست می‌توان به آخرین ساخته دیوید گوردن گرین با بازی آل پاچینو اشاره کرد.

«ماهی وگربه» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی محصول «ایران‌نوین فیلم» در سال ۲۰۲۴ در جلسات نمایش فیلم که به همت موزه هنرهای مدرن آمریکا برگزار شده است، این فرصت را پیدا کرده است که در ایالت‌های مختلف آمریکا به نمایش درآید و دیده شود. همان زمان نشریاتی چون نیویورک‌تایمز، واشینگتن پست و همچنین هالیوود ریپورتر و ورایتی نقدهای ستایش‌آمیزی درباره فیلم نوشتند.

پخش بین‌المللی «ماهی و گربه» را محمد اطبایی برعهده دارد.



نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.