این مردان راه مرسی را سد خواهند کرد؟

۱٫ سپهبد محمد حسین طنطاوی
رئیس شورای عالی نظامی
وی در ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ با برکناری حسنی مبارک به این مقام رسید. وی را باید تاثیرگذارترین فرد در عرصه سیاست داخلی امروز مصر دانست. بیش از ۲۰ سال متحد مورد اطمینان مبارک بود. امریکایی ها در گزارش های خود او را مردی خونگرم اما سالخورده و تغییرناپذیر خوانده اند.


۲٫ ژنرال سامی حافظ عنان
فرمانده کل نیروهای نظامی

او محبوب ارتش امریکا است و البته دومین مقام در رده بندی های ارتش مصر. او را نظامی سنتی متمرکز بر مسائل ارتش و خواهان مدرینه سازی این نهاد نظامی می دانند. مقام های امریکایی او را حلقه اتصال میان قاهره و واشنگتن در روزهای پس از حسنی مبارک می دانند.

۳٫ژنرال ممدوح شاهین
معاون حقوقی وزیر دفاع

مشاور شورای نظامی در امور حقوقی و قانونی و نماینده ارتش در شورای قانون اساسی فعلی. پس از انحلال پارلمان در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۲، ژنرال شاهین در برنامه ای تلویزیونی از این حرکت شورای نظامی استقبال کرد. در ماه می سال ۲۰۱۱ او خواهان ارائه تضمین هایی به ارتش در خصوص عدم سلطه رئیس جمهور بر مجلس شد.

 ۴٫ سرلشگر حسن الروینی
فرمانده منطقه مرکزی ارتش

وی فرماندهی ارتش در قاهره را عهده دار است. وی مسئول برگزاری دادگاه های نظامی است که ۷ تا ۱۰ هزار نفر را پس از استعفای مبارک محاکمه کردند. اتحاد دموکراتیک که ائتلافی از احزاب سیاسی است که در جریان انقلاب شکل گرفتند الروینی را متهم به دخالت در کشتار معترضان کردند. یک روز پیش از استعفای مبارک، او در میان مردم در میدان التحریر آمد و گفت: به تمام مطالبه های خود می رسید.

۵٫ژنرال محمد العصار
معاون وزیر دفاع

او در کنفرانس مطبوعاتی پس از انحلال پارلمان گفت: ما تمام قدرت رئیس جمهور را به او اعطا خواهیم کرد. او همچنین از برگزاری مراسمی باشکوه برای واگذاری کلیه اختیارات به رئیس جمهور منتخب در ماه ژوئن خبر داد. او در یک برنامه تلویزیونی که چند ماه پس از برکناری مبارک برگزار شد سقوط مبارک را بزرگترین انقلاب تاریخ مصر خواند.

۶٫ژنرال مختار المولا
معاون وزیر دفاع

در دسامبر ۲۰۱۱ او ادعا کرد که قانون اساسی قبلی مصر به اصلاحات آنچنانی نیاز ندارد. اکنون نیز پس از انحلال نخستین پارلمان او مدعی است که این نهاد بر اساس ایرادهایی که دادگاه قانون اساسی بر آن وارد دانست نماینده عامه مردم نیست. او در این خصوص گفت: گمان می کنید که مصری ها فردی را انتخاب می کنند که منافع اقتصادی ، امنیتی و رابطه آنها با جامعه جهانی را تخریب کند؟ قطعا پاسخ منفی است.

نیویورک تایمز ۲۵ ژوئن / ترجمه : سارا معصومی

 ۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.