این نشانه‌ها را در روغن‌ها جدی بگیریم!

نباید از ظروف آلومینیومی‌ برای سرخ کردن غذا و نگه داشتن روغن استفاده شود نمک به کار رفته در غذا باعث تخریب ظروف آلومینیومی شده و باعث می‌شود آلومینیوم به درون غذا وارد شود که مسمومیت زا است.

گیتی بهدادی پور کارشناس تغذیه گفت: سالم‌ترین روش برای پخت غذا روش آب پز کردن است در صورتی که ناچار هستید غذای خود را سرخ کنید باید از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید.

وی افزود: اگر قصد دارید روغنی را که یک بار برای سرخ کردن از آن استفاده کرده‌اید دوباره مورد استفاده قرار دهید باید هنگام خرید در  انتخاب نوع روغن دقت کنید بدین منظور باید روغن را که نقطه دود بالایی دارد انتخاب کنید یعنی روغنی که قبل از اینکه روی سطح آن تولید دود کند، تا درجه حرارت بالایی بتواند حرارت داده شود بعد از هر بار استفاده از روغن، نقطه دود آن پایین می‌آید.

بهدادی پور تصریح کرد: مخلوط کردن روغن‌ها با هم، نقطه دود را پایین می‌آورد همچنین هر چه مقدار رطوبت جذب شده توسط روغن و میزان رطوبت ماده غذایی بیش تر باشد، روغن زودتر تخریب می‌شود هنگام سرخ کردن باید از بستن درب ظرف خودداری کرد زیرا باعث می‌شود رطوبتی که از غذا بخار می شود داخل روغن برگردد.

وی خاطر نشان کرد: با بروز نشانه‌هایی مانند ایجاد کف در سطح روغن، تیره شدن روغن، بوی نامطبوع، عدم تشکیل حباب روی روغن هنگامی که ماده غذایی به داخل آن  می‌اندازید و غیر روان بودن روغن هنگام ریختن در ظرف، باید روغن دور ریخته شود.

— if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at momtaznews.com/content-only/faq.php#publishers.

هشت صبح
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.