این نوشیدنی از سرطان رحم پیشگیری می نماید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ایسنا،‌ این متخصصان همچنین یادآور شدند مردانی هم که همین میزان قهوه در روز می‌نوشند کمتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات می باشند. این یافته حاصل مطالعه روی ۱۱۷ هزار زن و مرد داوطلب است که در یک مطالعه ۲۰ ساله شرکت نموده بودند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، به نقل از پزشکان، این تاثیر حتی در صورت مصرف قهوه فاقد کافئین در شرکت نمایندگان ملاحظه شد و همین امر تایید می‌کند که تاثیرات ضد سرطانی قهوه ارتباطی با کافئین موجود در این نوشیدنی ندارد.

بنابراین گزارش تفسیری، در حالی که بسیاری از مردم مقدار مصرف روزانه قهوه را محدود می‌کنند چون این نوشیدنی می‌تواند سبب افزایش فشار خون شود اما از سوی دیگر گروهی از مطالعات نشان می‌دهند که قهوه، مزایای قابل توجهی برای سلامتی دارد.

آزمایش‌ها همچنین نشان می‌دهند در افرادی که به طور مداوم قهوه مصرف می‌کنند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، سرطان روده و حتی بیماری پارکینسون کاهش می‌یابد. در یک مطالعه تازه نیز معلوم شد زنانی که روزانه چهار فنجان قهوه یا بیشتر می‌نوشند ۲۵ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان آندومتر (پوشش داخلی رحم) مواجهند.

این متخصصان درعین حال تاکید نمودند که مصرف چای تاثیر مشابه ندارد. این آزمایشات در عین حال نشان داد مردانی هم که در طول روز شش فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند، ۱۸ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات مواجه می‌شوند و همچنین در مردان مبتلا به این سرطان نیز نوشیدن قهوه احتمال پیشرفت بیماری را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر شنبه ۱۳ آبان   ملاحظه : ۱۸   | بازدید از صفحه اول


پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.