این نوشیدنی خطرناک را نخورید!

مصرف شیر سنتی این روزها در بین مردم به شدت رواج پیدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، مصرف شیر خام در بین مردم افزایش بیشتری یافت و با توجه ترویج مصرف کالای ارگانیک در بین مردم استفاده از شیر خام سنتی را به شیرهای پاستوریز ترجیح می‌دهند.

 

در سایه بی‌توجهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران این بار مسئولان انجمن صنایع غذایی مازندران زودتر از مسئولان بهداشتی اقدام به اطلاع رسانی درباره مضرات مصرف شیر خام کردند و اعلام کردند که مصرف شیر خام فله  باعث رشد بیماری تب مالت و حتی سل و سایر بیماران می‌شود.

 

خاتمی مقدم با تذکر مصرف کنندگان شیر خام فله‌ای گفت: شیرهای که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، ممکن است به علت آلودگی بالا در واحدهای تولیدی جذب نشده و به دلیل نظارت ناکافی در مراکز عرضه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

 

این مسئول با اعلام اینکه سال گذشته معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سازمان صنعت معدن وتجارت و ادراه کل دامپزشکی با این مقوله به شدت برخورد کردند و مانع از عرضه این شیر در سطح بازار شدند ولی به دلیل تقاضای بالای مردم امکان کنترل بازار وجود ندارد.

 

خاتمی مقدم با گوشزد کردن خطر شیوع بیماری تب مالت و سل از مسئولین بهداشتی استان، به ویژه اداره کل دامپزشکی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و نیز صدا و سیما و اصحاب رسانه خواست با اطلاع رسانی مناسب و نیز برخورد با مراکز غیر مجاز عرضه شیر خام از عوارض احتمالی قابل پیش بینی جلوگیری کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: با شروع ماه رمضان میزان تولید شیر پاستوریزه در استان نیز افزایش یافت تا کمبودی از بابت شیر در استان وجود نداشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.