این کشور به قطعنامه سوریه رای نداد

معاون نماینده دائم دولت اسلام آباد در سازمان ملل می گوید: پاکستان از دادن رای مثبت به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با ھدف اعمال فشار بر دولت سوریه و تحمیل تحریم ھای سازمان ملل علیه این کشور تنظیم شدہ بود، خودداری کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی , روسیه و چین برای سومین بار در ۹ ماه گذشته نیز این قطعنامه آمریکا و کشورهای اروپایی علیه سوریه را وتو کردند.
از اعضای دائم شورای امنیت امریکا، بریتانیا و فرانسه به ھمراه ۸ کشور از اعضای غیر دائم از جمله ھند به این قطعنامه رای دادند، اما با وتو شدن آن از سوی مسکو و پکن این طرح با شکست مواجه شد.
‘رضا بشیر تارر’ معاون نماینده دائم دولت اسلام آباد در سازمان ملل متحد با شرح موضع پاکستان در خصوص این قطعنامه گفت: کشورش با اعمال چنین تحریم ھایی مخالف است زیرا این اقدام نه تنھا باعث پیگیری حل مسالمت آمیز مساله سوریه نمی شود بلکه منجر به تشدید تنش ھا و مبارزه در این کشور خواھد شد.
وی افزود: متاسفانه علی رغم طرح شش ماده ای کوفی عنان نماینده مشترک سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه با ھدف برقراری صلح و پایان دادن به اوضاع بحرانی این کشور، شورای امنیت در چگونگی پیشبرد این طرحھا اقدامات ضعیفی انجام داده است.
رضا بشیر تارر ادامه داد: به عنوان یک نتیجه، شورای امنیت برای رسیدگی به مساله سوریه اقدامی را به پایان نرسانده است و این به معنی عقب نشینی جدی از این موضوع بوده و باعث می شود وضعیت و اوضاع سوریه در حالت خود باقی بماند.
وی اضافه کرد: تماس ھای مکرر پاکستان بدنبال اتحاد و مثبت قلمداد شدن رویکرد شورای امنیت در قبال مساله سوریه است، بنابراین اسلام اباد ھیچ چاره ای جز جدا کردن خود از این سناریو ﴿قطعنامه ضد سوری﴾ که به معنای تفرقه است , نداشت، در واقع شورای امنیت باید از پیش نویس چنین قطعنامه ھایی پرھیز کند.
وی ادامه داد: پاکستان خواھان اجتناب گروھھای مخالف و دولت سوریه از خشونت و ایجاد تسھیل در روند پیشبرد امور سیاسی در این کشور است، در واقع مسوولیت اصلی این عملکرد در حیطه کاری دولت دمشق نھفته است.
رضا بشیر تارر تاکید کرد: حلول ماه مبارک رمضان باید دلیلی برای آتش بس بین گروھھای مخالف در سوریه و شرکت آنان در مذاکره و گفت وگو باشد.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.