این گونه فیفا، پرسپولیس را تهدید کرد

۱۳م اسفند ،

باشگاه پرسپولیس با نامه ای که از فیفا دریافت کرده است به پرداخت ۲۷۰ هزار دلار به نلو وینگادا محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باز هم پرونده شکایت یک خارجی از باشگاه پرسپولیس درحال دردسرساز شدن برای سرخپوشان است. این بار پرسپولیسی ها تا ۲۵ اسفند وقت دارند که شاکی خود را راضی کنند.

در چند روز قبل صحبت هایی مبنی بر شکایت وینگادا از پرسپولیس مطرح شده بود، اما کسی انتظار نداشت که شکایت این مربی پرتغالی در این مقطع زمانی به رای قاطع فیفا مبنی بر محکومیت پرسپولیس به پرداخت پول موردادعای وینگادا منجرشود.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

در میانه های فصل ۸۷-۸۸ نلو وینگادای پرتغالی به جای افشین قطبی که به طور ناگهانی از پرسپولیس رفته بود هدایت این تیم را در دست گرفت. در آن زمان داریوش مصطفوی مدیرعامل سرخ ها بود و حسین هدایتی هم ین تیم را شارژ مالی می کرد. پس از حضور وینگادا در پرسپولیس هدایتی گفته بود وینگدا هدیه من به پرسپولیس است. آن فصل تمام شد و مربی پرتغالی به همراه دستیارانش ایران را ترک کردند تا زلاتکو کرانچار هدایت سرخپوشان را در دست گیرد. اما این تازه آغاز ماجرا بود.

شکایت دوباره برای پرسپولیس

پس از پایان مدیریت مصطفوی بر پرسپولیس، حبیب کاشانی سکان باشگاه را در دست گرفت. وینگادا که بخش قابل توجی از قراردادش با پرسپولیس را نگرفته بود، یکی دو بار با مسئولان باشگاه برای دریافت طلب خود مکاتبه کرد. حتی در زمان کاشانی مذاکراتی هم با این مربی صورت گرفت. مسئولان باشگاه به او اعلام کرده بودند که پولت را هر طور شده پرداخت می کنیم و حتی توانسته بودند از این مربی تحفیف هم بگیرند. با این حال پس از مصطفوی مدیران پرسپولیس بیشتر وینگادا را معطل کردند تا اینکه پولی به او پرداخت کنند. در واقع پیگیری این موضوع مهم در آن زمان از سوی مدیران باشگاه انجام می شد اما وقتی بحث پرداخت طلب وینگادا به میان می آمد خبری از پرداخت بدهی باشگاه نبود.

مذاکرات رویانیان هم سودی نداشت

مدتی گذشت و وینگادا که از مدیران پرسپولیس بدقولی دیده بود تصمیم گرفت به فیفا شکایت کند. او به همراه دستیارش کاروالیو ۲۷۰ هزار دلار از پرسپولیس طلب داشتند. مدیریت پرسپولیس تغییر کرد و رویانیان مدیرعامل سرخ ها شد. او در سفری که به چین داشت با وینگادا پای میز مذاکره نشست اما طرفین به توافقی نرسیدند و قرار شد ادامه پرونده در فیفا پیگیری شود. وینگادا که از مدیران قبلی پرسپولیس بدقولی دیده بود حاضر نشد با رویانیان سازش کند و علاوه بر پولش، دیرکرد طلبش را هم می خواست!

CAS به پرسپولیس حق داد اما…

پرونده در فیفا بررسی می شد تا اینکه پرسپولیس به ادعای وینگادا که در شکایتش به فیفا مطرح کرده بود اعتراض کرد و پرونده هم به دادگاه عالی ورزش برده شد. دادگاه عالی ورزش هم در این مورد به پرسپولیس حق داد اما شکایت وینگادا برای دریافت طلبش همچنان پابرجا ماند.

۲۷۰ هزار دلاری که یک میلیارد شد!

در زمان مربیگری افشین قطبی که ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شد هم تقریبا موقعیت مشابهی به وجود آمده بود. ۶ ماه پیش از کسر امتیاز فیفا به باشگاه اخطار داده بود که بدهی خود را چرداخت کند. مجددا فیفا مهلت دو هفته ای به این باشگاه داد اما بدهی رافائل بازهم پرداخت نشد تا در آن فصل ۶ امتیاز از پرسپولیس کسر شود. هرچند در آن سال سرخپوشان در هفته آخر قهرمانی را جشن کرفتند. حال مدیران پرسپولیس شرایط سختی دارند. بدهی که همان ۳ سال پیش می توانست پرداخت شود، الان باید با ۹۲۰ میلیون تومان (با قیمت هر دلار ۳۴۰۰ تومان) آن هم در کمتر از ۲ هفته به صاحبش برسد. البته این رقم بدون احتساب مبلغ دیرکرد بدهی است. چه بسا با دلار سال ۸۸ مدیران وقت باشگاه می توانستند با حدود ۳۰۰ میلیون تومان و شاید هم کمتر این بدهی را پرداخت کنند! هرچند فیفا راههای مختلفی برای محکوم کردن یک تیم در این پرونده ها دارد که یکی از آنها کسر امتیاز است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.