این یک اتفاق فرخنده است که باید حمایتش کنیم

به گزارش خبرآنلاین، سامانه اشتراک و ارسال محصولات فرهنگی «سام» که کتاب‌ها را با پیک رایگان در تهران و به بهای پشت جلد به دست علاقه‌مندان می‌رساند، به تازگی متعهد شده برای قدردانی از نویسندگان و مترجمان ۷ درصد بهای پشت جلد کتاب‌ها را به حساب آن‌ها منظور کند که با استقبال مردم و اهل قلم همراه شده است.

رضا امیرخانی که این روزها رمان «قیدار» او در صدر پرفروش ترین آثار ادبیات کشور است، درباره این سامانه معتقد است: به نظر می رسد که ابتکار راه اندازی سامانه سام یک پیشنهاد جدید به صنعت نشر است. البته برای بسیاری از مخاطبان سر و کله زدن با کتاب فروش‌ها و نفس کشیدن در فضای کتاب فروشی ها یک تفریح و تفرج فرهنگی به حساب می آید، اما بارها پیش آمده است که به صورت ناگهانی، نیازمند کتابی خاص شده ایم و در چنین شرایطی اگر سامانه ای باشد تا کتاب را با یک تلفن و بدون دغدغه درب منزل دریافت کنیم و هیچ هزینه ای هم بابت پیک پرداخت نکنیم یک اتفاق فرخنده در حوزه توزیع کتاب برای قشر فرهیخته است.

به گفته امیرخانی سامانه سام برای ساکنان تهران با توجه به پراکندگی مناطق و ترافیک سنگین بسیار سودمند است اما در شهرستان ها در صورت وجود کتاب؛ کاربردی پیدا نمی کند اما اگر در شهرستان ها این امکان وجود نداشته باشد که کتاب به راحتی در اختیار مخاطبان قرار گیرد، سامانه سام می تواند سودمند باشد.

این نویسنده که بسیاری از آثارش (قیدار، من او، بی‌وتن، جانستان کابلستان و…) از طریق همین سامانه به دست مردم ریسده، معتقد است که شاید حمایت از سامانه سام این شبهه را برای بسیاری از کتاب فروش ها بوجود بیاورد که این شیوه خرید کتاب به نفع آنها نیست اما به نظر من هیچ شبکه توزیع مدرنی نمی تواند در مقابل شبکه توزیع سنتی بیاستد، بلکه مخاطبان جدیدی را به بازار نشر و توزیع کتاب معرفی می کند که استمرار حضورشان می تواند تحولی اساسی در فرایند کتابخوانی داشته باشد. وی همچنین طرح جدید سامانه «سام» را نیز اتفاق خوبی عنوان کرد.

ساکنان تهران برای تهیه رمان های امیرخانی یا هر کتاب و محصول فرهنگی دلخواه خود (مجلات، لوح فشرده موسیقی، بازی، فیلم و…)، کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.