این ۷درصد به خوبی از پس ۷سنگ بزرگی که جلوی پای ما گذاشته‌اند، بر می‌آید

 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی «سام» که کتاب‌ها را به بهای پشت جلد به دست علاقه‌مندان می‌رساند، به تازگی متعهد شده برای قدردانی از نویسندگان و مترجمان ۷ درصد بهای پشت جلد کتاب‌ها را به حساب آن‌ها منظور کند. این داستان‌نویس پیشکسوت در گفتگو با خبرآنلاین درباره پرداخت درصدی از فروش کتاب‌ها به خالق اثر می‌گوید: « اختصاص درصدی از فروش کتاب به نویسنده، آن هم در شرایطی که کتاب فروش نمی‌رود، خیلی خوب است، هر چند که به شخصه بر این باورم که کتاب به طور کلی در ایران فروش زیادی ندارد.»

او که علاوه بر نوشتن داشتان و رمان آثار بسیاری را در حوزه آموزش داستان نویسی تالیف کرده است، اظهار می‌کند:«این طرح بسیار پسندیده است، خصوصا برای نویسندگان نو قلم. نویسنده‌ای مثل من هر کتابی که به ناشر می‌دهد، حق تالیف‌اش را می‌گیرد، شاید راه‌اندازی طرح‌هایی از این دست بتواند به نویسندگان نوقلمی که حق تالیف زیادی دریافت نمی‌کنند و بعضی از جاها ناشر در حق‌شان اجحاف می‌کند، کمک بیشتری کند.»

میرصادقی بر این باور است که شرایط انتشار کتاب در این روزگار سخت شده و شاید طرح‌هایی از این دست بتواند درآمدی ثابت برای مولفان به همراه داشته باشد.
او همچنین با اشاره به تجربه‌اش در زمینه خرید کتاب دست دوم از سایت آمازون می‌گوید:«آمازون بخشی دارد که کتاب‌های دست دوم را به قیمت خیلی پایین‌تر از نوی آن می‌فروشد، اگر ما هم بتوانیم چنین طرحی را راه‌اندازی کنیم، خرید کتاب برای بسیاری از اهالی مطالعه آسان تر‌ خواهد شد.»


ساکنان تهران برای تهیه کتاب یا محصول فرهنگی دلخواه خود (مجلات، لوح فشرده موسیقی، بازی، فیلم و…)، کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.