ایوبی چه کسی را به فارابی خواهد فرستاد؟

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

فارابی، انجمن سینمای جوان و موسسه رسانه‌های تصویری سه نهاد زیر مجموعه سازمان سینمایی می باشند که با گذشت نزدیک به دوماه از آغاز کار رییس سازمان سینمایی، هنوز حکم مدیران تازه این نهادها به امضای دکتر حجت الله ایوبی نرسیده است . . .

سرویس سینما هنرآنلاین/ سام بهشتی

با گذشت یک و ماه نیم از فعالیت های تیم تازه سازمان سینمایی، دکتر حجت الله ایوبی هنوز حکم مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان را صادر نکرده است. پیش از این قرار بود بعد از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره فیلم کوتاه مدیران تازه این دو زیر مجموعه سازمان سینمایی توسط ایوبی معرفی شوند. صحبت هایی مبنی بر معرفی مدیرعامل فارابی در تاریخ شنبه (۴ آبانماه) مطرح شده بود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

بنیاد سینمایی فارابی ، انجمن سینمای جوان، موسسه رسانه های تصویری، نهادهای زیر مجموعه سازمان سینمایی می باشند و باید منتظر بود و دید که رییس سازمان سینمایی چه حکمی را به چه کسی خواهد داد؟

کلید بنیاد سینمایی فارابی به دست چه کسی خواهد رسید . .

بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی سازمان سینمایی در عرصه تولید فیلم های سینمایی محسوب می گردد. در چند سال قبل و در زمان صدارت جواد شمقدری بر سینمای ایران، هدایت بنیاد سینمایی بر عهده سید احمد میرعلایی بود. میرعلایی در زمان مدیریتش تمام تلاشش را کرد که مدیری توانا برای فارابی باشداما این که در این امر چه قدر موفق عمل کرده است منوط به بررسی کارنامه او است. مدیری که به خاطر شوخی های منحصر به فردش در افتتاحیه ها و اختتامیه های جشنواره فیلم کودک و نوجوان زبان زد خاص و عام سینمای ایران شد. از اعلام خبر فوت ابوالفضل پورعرب گرفته تا معرفی ابراهیم فروزش به عنوان بهترین کارگردان فیلم کودک و نوجوان در کُرات دیگر. احمد میرعلایی در تمام طول دوران مدیریتش بودجه هایی را که جهت صرف تولید فیلم های به اصطلاح فاخر از سوی مدیر پیشین سازمان سینمایی در اختیار او قرار می گرفت، در راه ساخت فیلم های با هویت به کار گرفت و از کارگردانان صاحب فکر و خرد حمایت کرد.

فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند یکی از پروژه هایی بود که با حمایت بنیاد سینمای فارابی ساخته شد و موفقیت های بسیاری در جشنوار های داخلی و خارجی کسب کرد. خروجی های بنیاد سینمایی فارابی معمولا در اکران توفیق بسیاری کسب نمی کنند و بعد از چند اکران در جشنواره به آرشیو این نهاد منتقل می شوند. اما میرعلایی این مسیر را عوض کرد از پروژه های قابل قبولی حمایت کرد. “دربند”، “آشعال های دوست داشتنی”، “هیس دخترها فریاد نمی زنند”، “استرداد” و . . . از فیلم هایی می باشند که در زمان احمد میرعلایی با حمایت فارابی تولید شدند.

اما دوران حضور میرعلایی در فارابی به پایان رسیده است و در همین چند روز آینده حکم مدیر عامل تازه بنیاد سینمایی فارابی از سوی رییس سازمان سینمایی صادر خواهد شد. پیش از این صحبت های مبنی بر حضور جعفر صانعی مقدم برای تصدی این پشت به میان آمد که گویا این قضیه هم منتفی شده است. و مدیر عامل تازه بنیاد سینمایی فارابی فردی است که سینمایی نیست و از چهره های نا آشنایی است که از همراهان ایوبی در موسسه اکو بوده است.

حبیب ایل بیگی؛ مدیری امتحان پس داده در سینمای ایران

تا به امروز هاشم میرزا خانی مدیریت انجمن سینمای جوانان را برعهده داشته است که ارتباط نزدیک او با جواد شمقدری، او را به ریاست این پست نزدیک کرد و مدت چهارسال تصدی انجمن سینمای جوان بر عهده او بود. نگاه رییس سازمان سینمایی به مساله جوانان در سینما نگاه ویژه ای است، اما سکوت او و نگه داشتن حکم میرزاخانی از نکات قابل توجه است. شنیده ها حاکی از این است که حبیب ایل بیگی یار قدیمی مشاور ارشد سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد گزینه پیشنهادی او به ایوبی برای تصدی پست انجمن سینمای جوانان است.

حبیب ایل بیگی از جمله چهره های مدیریتی است که سالها به عنوان مدیر روابط عمومی در جشنواره فیلم فجر فعالیت کرد و توانست کارنامه قابل قبولی از خود ارائه دهد.

وی فعالیتش را سال ۱۳۷۲ در اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد آغاز کرد. از دیگر مسئولیت های او می توان به مدیر روابط عمومی سیما فیلم، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، معاون اداره کل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه سینمای جوان (چهار دوره)، مسئول سینمای مطبوعات جشنواره فیلم فجر (سه دوره)، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم کودک و نوجوان دوره بیستم و مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد.

“موسسه رسانه های تصویری” میزبان چه کسی خواهد شد؟

موسسه رسانه های تصویری یکی از نهادهای مهم و زیر مجموعه سازمان سینمایی است که در بحث تولید و حمایت از فیلم های سینمایی نقش مهمی را ایفا می کند. سابق بر این محمدرضا عباسیان مدیریت این موسسه را برعهده داشت.

صحبت هایی مبنی بر حضور محمد حیدری مدیر سابق مجموعه تئاتر شهر در موسسه رسانه های تصویری به میان آمده است و جدی ترین گزینه ایوبی برای تصدی این پست است.

حیدری از مدیران و همراهان حجت اله ایوبی در موسسه فرهنگی اکو بوده است که در اسفندماه سال ۹۰ دبیری جشنواره تئاتر اکو طی حکمی به او داده شده است.

با توجه به سابقه مدیریتی حیدری در حوزه تئاتر انتخاب او برای ریاست موسسه رسانه های تصویری از نکات قابل توجه است.

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.