ای عزیزان پشت کنکوری

اردیبهشت ۱۴۰۳

تا به کی درد و داغ و رنجوری؟

امروز از روبروی دانشگاه های معتبر که گذر کنید ،مادران و پدران بسیاری را می بینید که با نگرانی بسیارمنتظر دکتر ، مهندسان فردایند،.به این بهانه می پردازیم به سریال موفق پشت کنکوری ها.

مجموعه پشت کنکوری‌ها جزو مجموعه‌های پرمخاطب سال ۸۱ بود ، اصلا مگر می شد آن پنج جوان بخت برگشته سریال را فراموش کرد خصوصا که هر کدام به سببی باید در کنکور قبول می شدند. ماه رمضان سال ۱۳۸۱ شبکه تهران به واسطه این سریال لقب پر بیننده ترین را به خودش اختصاص داد چرا که موضوع طنز مجموعه پشت کنکوری ها موضوع جدی بسیاری از خانواده ها بود.

لحن جدی سریال با موقعیت طنز که مدام در هر شرایطی یاددآوری می کرد که همه چیز قبول شدن در کنکور نیست اما باید قبول شویم دقیقا شبیه  تضاد نصیحت های بزرگ مابانه قبل از امتحان کنکور است.

پشت کنکوری‌ها به کارگردانی پریسا بخت‌‌آور، به نویسندگی محمدرضا فاضلی و بازنویسی اصغر فرهادی ساخته شد. در این مجموعه رضا داوودنژاد، برزو ارجمند، رامین ناصر نصیر، علی صادقی، محمدرضا رضایی، سیما گرجستانی، محمدرضا نوروز، محسن قاضی مرادی، رضا بنفشه‌خواه و مریم امیرجلالی به ایفای نقش پرداختند.

داستان این مجموعه دربارهٔ پنج جوان پشت کنکوری‌ است که در خانه‌ای متروک مشغول به درس خواندن می باشند. جوانی به نام سیاوش به دختری به نام مریم علاقه مند است او تصمیم می گیرد با وجود مخالفت خانواده اش ، با او ازدواج کند ؛ اما خانواده دختر هم چندان به این وصلت علاقه ای ندارند. یکی از شرایطی که خانواده دختر برای ازدواج با پسر می گذارد، قبولی او در کنکور دانشگاه است بنابراین سیاوش با چند نفر از دوستانش که هر کدام شرایط ویژه و انگیزه های متفاوتی از درس خواندن دارند به هم می پیوندد تا برای کنکور آماده شوند.

این مجموعه دومین تجربه کارگردانی پریسا بخت‌آور است، او سال قبل از آن هم مجموعه یادداشت‌های کودکی را برای ماه رمضان شبکه تهران ساخته بود.

زمانی که بخت‌آور یادداشت‌های کودکی را ساخت، اصغر فرهادی به عنوان مشاور کارگردان بود و همه ساخت این مجموعه را به او نسبت داده بودند. به همین سبب در مجموعه پشت کنکوری‌ها طی گفتگوهایی که با نشریات داشت، اعلام کرد هیچ نقشی در مجموعه پشت کنکوری‌ها ندارد و فقط فیلمنامه را قبل از آغاز تصویربرداری بازنویسی کرده است.

نکته جالب این سریال تیتراژ ایتدایی اش بود که توسط بازیگرانش خوانده شده بود .این تیتراژ که بر اساس یک ملودی قدیمی بازنویسی شده بود آنقدر استثایی از کار در آمده که می گردد سال ها آن را گوش داد و لذت برد.

بازی های خوب بازیگران ،کارگردانی یکدست و روان مجموعه با یک موسیقی خوب حاصل تلاش کارگردان فیلم “دایره زنگی” بود.پریسا بخت آور به حتم می تواند یکی از بهترین کارگردانان زن ایران باشد اگر ماجراها و موفقیت های خانوادگی اش امان دهد.

به هر حال “پشت کنکوری ها” یک مجموعه موفق و استاندارد تلویزیونی بود که توانست برای بسیار ها هم خاطره بسازد هم خاطره هایشان را باز سازی کند.
 

تیتراژ پشت کنکوری ها می توانید از اینجا دانلود کنید

مارال دوستی

انتهای پیام


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.