ای کاش فدراسیون این جوانان را عاقبت به خیر کند

 
درخشش جوانان فوتبالیست و والیبالیست ما در رقابت های قهرمانی آسیا امیدها برای آینده را زنده کرده است.
 
به گزارش گل www.goal.ir، در حالیکه فوتبال ما مدت هاست از فقر استعداد و نبود توانایی های برجسته ناله اش به هوا رفته است درخشش فوتبالیست های جوان ما نویدبخش آینده ای روشن برای فوتبال شده است.
 
   روندی که بسکتبال و والیبال در سالهای گذشته طی کردند تا در این سالها به ثمر رسیده و والیبال و بسکتبال ما در آسیا حرف اول را بزنند به نظر می رسد در فوتبال نیز درحال مشاهده است.
 
در حالیکه تیم نوجوانان و جوانان والیبال ما در سالهای گذشته در رقابت های جهانی نیز حرفی برای گفتن داشتند سال گذشته شاهد بودیم که تیم والیبال بزرگسالان ما در رقابت های جام جهانی غول کشی می کرد و امسال نیز موفق شد برای نخستین بار جواز حضور در لیگ جهانی معتبرترین رقابت های والیبال جهان را بدست بیاورد.
   
اما فوتبال ما که در سالهای گذشته در سطح نوجوانان و جوانان نیز ضعیف ظاهر شده و حتی با بحران صغر سنی نیز مواجه شده بود این بار اگر با مشکلات گذشته روبرو نشود می تواند نویدبخش آینده ای خوب برای فوتبالمان باشد.
   
اگرچه فوتبال ما امروز مغلوب ازبکستان شد اما همین باخت خیالمان را بابت جوان بودن و بی تجربه بودن این تیم راحت می کند. تیمی که می تواند با کسب تجربه بیشتر و افزایش توانایی های بیشتر و بلوغ فکری لازم در آینده پایه گذار حضوری قدرتمند در صحنه قاره پهناور آسیا باشد.
 
   ای کاش مدیران باشگاهی ما بتوانند از این فرصت طلایی استفاده کرده و با وارد کردن این استعدادها به رقابت های باشگاهی و به کار گرفتن این استعدادها در لیگی که به شدت تشنه استعدادهای جوان است به این چرخه کمک کرده و آینده روشن این جوانان را تضمین کنند.
   
در روزهایی که تیم فوتبال بزرگسالان ما در تقلا برای ماندن در کورس صعود به جام جهانی است نوجوانان ایران مقتدارانه به جام جهانی صعود می کنند و هم اکنون تنها برنامه ریزی و پرورش این استعدادهاست که می تواند خیال ما بابت جام های جهانی فوتبال آینده برای مثال در مسکو و قطر را راحت کرد.
   
نوجوانانی که با کم لطفی رسانه ملی چندان از تلویزیون دیده نشده و نخستین رقابت های آنان به صورت مستقیم پخش نشد اما به دور از هرگونه جنجال و حاشیه راه صعود به جام جهانی را به تیم بزرگسالان نشان دادند.
 
   باید منتظر بود و دید که مدیریت ورزش کشور ما چه کار خواهد کرد تا این نوجوانان در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ مسکو و شاید ۲۰۲۲ قطر کار صعود به جام جهانی را برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان ما یکسره کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.