بائومگارتنر تا چه حد به لبه فضا نزدیک شد؟

محمود حاج‌زمان: سه سال آماده‌سازی و میلیون‌ها دلار هزینه در قالب پروژه «ردبول استراتوس: ماموریت به لبه فضا» سرانجام به بار نشست و چترباز دلاور اتریشی، فلیکس بائومگارتنر روز یکشنبه توانست تا با سقوط آزاد از ارتفاع ۳۹ کیلومتری سطح زمین، رکورد جدیدی را از خود بر جای بگذارد. پرشی که طی آن وی موفق شد به سرعتی معادل ۱۳۴۲ کیلومتر بر ساعت دست یابد و به این ترتیب نخستین انسانی لقب گرفت که بدون استفاده از وسیله خاصی توانسته است دیوار صوتی را بشکند.
زمانی‌که وی در کپسول را باز کرد و آماده پرش شد، واقعا این طور به نظر می‌رسید که گویی در لبه فضا نشسته است. اما به راستی وی تا چه اندازه به لبه فضا نزدیک بود؟ آیا وی به مدار ماهواره‌ها نزدیک شد، و یا این امکان وجود داشت که با یک شهاب‌سنگ سوزان برخورد کند؟
اینفوگراف زیر همه این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اینکه بتوانید حسی از نزدیکی واقعی بائومگارتنر به فضا داشته باشید، ارتفاع پرش وی در کنار ارتفاع تعدادی دیگر از اجرامی که معمولا در جو زمین یافت می‌شوند نشان داده شده است؛ اجرامی که از سطح زمین تا ایستگاه فضایی بین‌المللی در فضای اطراف زمین پراکنده‌اند.
برای مشاهده اینفوگراف در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.
 

۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.