بادامچیان: ‘رای‌آوری’ معیار انتخاب نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوی حزب موتلفه است

۲۶م آذر ،

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از بررسی برنامه ها، شاخص ها و کاندیداهای مطرح اصولگرا از سوی این تشکل خبرداد و اعلام کرد که موتلفه ابتدا بر اساس شرایط جاری و بسته به رای آوری اشخاص، کاندیدای مستقل معرفی خواهد کرد و بعد وارد مباحث برای اجماع خواهد شد.

اسدالله بادامچیان در پاسخ به سئوالی دربارهٔ آخرین رایزنی ها و تصمیمات انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی اظهارکرد: کاندیداها و اشخاص شاخص اصولگرا که هم اکنون صحبت از کاندیداتوری احتمالی آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می گردد، از سوی حزب موتلفه اسلامی مورد بررسی قرار گرفته اند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در عین حال تصریح کرد: البته باید اشاره کنم، این اتفاق که موتلفه به کاندیدای مورد نظرش برای معرفی در انتخابات سال آینده برسد، هنوز نیفتاده است و هنوز کاندیدای مورد نظرمان نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که در چه زمانی و بر اساس چه شرایطی کاندیدای نهایی موتلفه معرفی خواهد شد، گفت: ما بر اساس شرایط جاری و بسته به رای آوری اشخاص، کاندیدای مطلوب خود را برای انتخابات سال آینده معرفی خواهیم کرد.

بادامچیان دربارهٔ این که موتلفه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده به صورت مستقل عمل خواهد کرد یا اعتقاد به اجماع اصولگرایان برای معرفی یک کاندیدای واحد دارد، عنوان کرد: همه مجموعه ها و احزاب معمولا برای حضور در یک انتخابات، ابتدا نامزد خود را به صورت مستقل معرفی می کنند که موتلفه هم از این قاعده مستثنی نیست. البته در ادامه باید دید که در نهایت نتیجه بحث و گفتگوهای گروه های اصولگرا برای اجماع به کجا و چه کسی خواهد رسید.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآورشد که حزب موتلفه اسلامی همواره به دنبال وحدت بوده است و زمانی که نیاز به حمایت از یک فرد در داخل نظام بوده است مثل دوران شهید رجایی یا ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب در چارچوب خواست نظام عمل کرده است.

وی اضافه کرد: زمانی هم که اشخاصی مثل هاشمی و ناطق به عنوان اشخاص متفق علیه جریانات اصولگرا در سال ۶۸ و ۷۶ معرفی شدند، عملکرد موتلفه بازهم مورد توجه بوده است. لذا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و اجماع اصولگرایان باید منتظر مشخص شدن کاندیداهای نهایی جریانات اصولگرا و برنامه های آنان بود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.