باران رفت، هوا گرم می شود

با وجود بارندگی‌هایی که صورت گرفته و هوا نسبت به چند روز گذشته مقداری خنک‌تر شده، اما باز هم باید در انتظار روزهای گرم بود چرا که مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش مجدد دما در پایتخت خبر می‌دهد.

خبر آنلاین : به گفته عبدالرضا امیدوار شهری، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز چهارشنبه تنها در بخش‌های شمالی و ارتفاعات البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: تا روز پنجشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات جنوب شرق در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در روز سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب پدیده گرد و خاک ادامه داشته و انتظار می‌رود که با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در شمال عراق به تدریج از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه‌شنبه علاوه بر جنوب غرب مناطق غربی نیز درگیر پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی شوند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه کمی ابری گاهی با وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در ارتفاعات و همچنین رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز با ۵ درجه افزایش به ۲۲ و ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته او، از سوی دیگر در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد در ارتفاعات و افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز سه‌شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و اردبیل با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور پیش‌بینی شده‌اند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.