بارزانی: حکم اعدام‌ طارق الهاشمی موجب درگیری‌های طایفه‌ای می‌شود

elaph-7.jpg

در پی صدور حکم اعدام طارق الهاشمی دفتر ریاست منطقه کردستان عراق هشدار داد که حکم اعدام الهاشمی موجب درگیری‌های فرقه‌ای تلخی در عراق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، سخنگوی رسمی مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق ضمن هشدار نسبت به این که حکم اعدام طارق الهاشمی، معاون جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق موجب موج جدید درگیری‌های طایفه‌ای خواهد شد، اظهار داشت: استقلال قوه قضائیه و احترام به مصوبات آن بر عموم واجب است و قوه قضائیه باید مستقل و بی‌طرف باشد.

وی در کنفرانس خبری اعلام کرد: صدور حکم غیابی اعدام معاون رئیس جمهور عراق در این شرایط متشنج و حساس، امری تاسف بار است و بحرانی که عراق مدت‌هاست از آن رنج می‌برد را تشدید خواهد کرد و چه بسا موجب درگیری‌های فرقه‌ای تلخی خواهد شد.

سخنگوی بارزانی همچنین همه گروه‌ها را به دستیابی به راه حلی عاقلانه بدور از تسویه حساب‌های شخصی فراخواند. وی تلاش تمام گروه‌ها را خواستار شد.

از سوی دیگر، آزاد جندیانی، سخنگوی رسمی دفتر سیاسی حزب اتحاد میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی، نوری المالکی، نخست وزیر عراق را به ایجاد بحران در کشور متهم کرد که نشات گرفته از اوضاع سیاسی و سیاستی است که اوضاع را به سمت پیچیده‌تر شدن می‌برد و این سیاست به جای تلاش برای ایجاد شرایط مناسب برای آغاز مذاکرات و دستیابی به دیدگاه مشترک میان همه گروه‌ها در خصوص اصلاح روند سیاسی و عملکرد دولت در پیش گرفته شده است.

این در حالی است که علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق تاکید کرد: دولت ملزم به اجرای حکم اعدام الهاشمی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.