بارزانی: اجازه نخواهیم داد به امنیت ایران خدشه‌ای وارد شود

۲۱ آبان ،

hemmat khahi-5-244.jpg

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز یک‌شنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره همکاری‌های دو طرف و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی‌اکبر صالحی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری دو طرف در حوزه‌های اقتصادی، بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک به‌منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرد.

او با تاکید بر اهمیت مسافرت هیات بلندپایه اقلیم کردستان عراق، اظهار امیدواری کرد که گفت‌وگوهای مشترک با طرف‌های ذیربط ایرانی بتواند ضمن رفع موانع و مشکلات موجود، زمینه های توسعه روابط را فراهم کند.

صالحی با اشاره به تحولات سوریه، مواضع اصولی کشورمان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران جلوگیری از تعمیق بحران در سوریه و تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به این کشور از طریق گفت‌وگو میان دولت و گروه‌های مخالف و مشارکت این گروه‌ها در روند سیاسی این کشور است و در این راه نیز پیشنهادات خود را به‌صورت مکتوب ارائه کردیم.

بارزانی نیز با اشاره به روابط دیرینه ایران و اقلیم کردستان عراق و حمایت‌های ایران، اهداف اقتصادی این مسافرت، حجم بالای روابط تجاری دو طرف و ایجاد زمینه‌های لازم برای دعوت از سرمایه‌گذاران ایرانی را مورد توجه قرار داد.

او ابراز امیدواری کرد که مسافرت دکتر علی سعیدلو، معاون اجرایی رییس جمهوری کشورمان به اربیل و برگزاری اولین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق بتواند توسعه روابط اقتصادی و مناسبات تجاری و اقتصادی دو طرف را فراهم کند.

وی امنیت جمهوری اسلامی ایران را برای اقلیم کردستان مهم دانست و اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد که به امنیت جمهوری اسلامی ایران خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.