بارسا و رئال نگران حذف از لیگ قهرمانان

جام جم آنلاین: چه کسی به یاد دارد بارسای رویایی پپ گواردیولا در کمتر از هفت روز سه بار ناکامی بزرگ را تجربه کرده باشد؟ این اتفاق امشب خواهد افتاد، اگر آنها نتوانند نتیجه بازی رفت خود مقابل چلسی را جبران کنند.

شکست یک بر صفر آبی و اناری‌پوشان کاتالان در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و البته چند روز بعد آن ناکامی بزرگ مقابل رئال‌مادرید که به از دست رفتن قهرمانی در لالیگا انجامید، حالا هواداران بارسا را به‌شدت برای بازی امشب نگران کرده است. این نگرانی را حتی در چهره مربی پرافتخاری چون پپ گواردیولا هم می‌توان دید.

حالا دیگر همه بارسایی‌ها می‌دانند که اگر چلسی یک گل در نیوکمپ بزند، آنها باید سه گل بزنند. این شرایط خود استرس بازیکنان بارسا را دوچندان می‌کند.

این درحالی است که اکثر ستاره‌های تیم دی ماتئو، در بازی شنبه بعدازظهر این تیم مقابل آرسنال در لیگ برتر استراحت کرده‌اند تا در بازی امشب مقابل بارسا سرحال‌تر از تیم حریف باشند.

در چنین شرایطی باید دید شاگردان گواردیولا در مواجهه با آخرین فرصت خود برای اعاده حیثیت و تحقق کسب افتخار مجدد در اروپا، چه واکنشی از خود نشان خواهند داد؟ آیا آنها می‌توانند شادی را به نیوکمپ باز گردانند یا این‌که این بازی پایانی بر بارسلونای رویایی گواردیولا خواهد بود؟

پاسخ این سوالات حتی برای سرمربی جوان بارسا هم مبهم است. گواردیولا در آستانه بازی با چلسی گفت: روز سه‌شنبه خواهیم دید که از این آزمون بزرگ عبور خواهیم کرد یا خیر. فکر می‌کنم بازیکنان ما باید خودشان را از نظر ذهنی بالا بکشند و تلاش کنند در مقابل چلسی نمایش خوبی ارائه بدهند. بازیکنان ما مدت‌هاست که در کنار هم بازی می‌کنند و پیش از این چنین موقعیت‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند و می‌توانند از این هم عبور کنند.

اما به فاصله ۲۴ ساعت از پایان بازی بارسا – چلسی، نوبت به معرفی دومین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۲-۲۰۱۱ می‌رسد، جایی که رئال‌مادرید هم مثل همتای اسپانیایی خود بارسا، خطر حذف شدن را احساس می‌کند.

بدون شک پیروزی در ال‌کلاسیکو و محتمل شدن قهرمانی در لالیگا، روحیه بازیکنان و هواداران رئال‌مادرید را برای عبور از بایرن‌مونیخ و راهیابی به فینال اروپا دوچندان کرده، اما کیست که بتواند منکر خستگی بازیکنان مورینیو پس از آن بازی سنگین شنبه شب شود؟

بایرن‌مونیخ که در بازی رفت با پیروزی ۲ بر یک به کمترین حق خود در مصاف با رئال‌مادرید رسید، شنبه شب در بوندس‌لیگا فشار زیادی به خود نیاورد تا برای بازی امشب کاملا آماده باشد، اما برخلاف آنها، رئال سخت‌ترین بازی فصل خود را تجربه کرد و مجبور شد در جنگ قهرمانی لالیگا، ۹۰ دقیقه تمام در مقابل بارسلونا بدود.

حالا باید دید این تیم می‌تواند با کنار زدن بایرن یک هفته رویایی را برای خود رقم بزند، یا این‌که باید منتظر حضور بایرن در فینال خانگی این فصل باشیم. حضور بایرن در فینال «آلیانس آره‌نا»، تنها خواسته هواداران باواریایی در این چند ماه گذشته بوده است.

هر دو بازی حساس دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران برگزار می‌شود، البته بارسلونا – چلسی؛ امشب و رئال مادرید – بایرن مونیخ؛ فردا شب.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.