بارسلون؛ رویای جنوب اروپا + عکس/ دیدنی های جهان

هادی معیری نژاد– بارسلون برای بسیاری از اروپایی ها که در مرکز و شمال اروپا زندگی می کنند یک موقعیت عالی گردشگری است .نصف بیشتر طرفداران اروپایی تیم بارسا به خاطر خاطرات خوشی که در این شهر داشتند طرفدارش شده اند.

 

بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی٬ تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ هنر٬ بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد، همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه جا کرده است.

شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعد پرتغال متصل می‌کند. بارسلون ۱۲امین شهر جهان و ۴امین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند.


بارسلون به عنوان یک شهر رومی تاسیس شد و بعدها پایتخت کنت‌های بارسلون گشت. پس از پیوستن به پادشاهی آراگون یکی از شهرهای مهم امپراتوری آراگون بود.

این شهر در طول تاریخ خود بارها مورد تصرف قرار گرفت. امروزه بارسلون یکی از مراکز مهم فرهنگی و به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران بدل گشته و از میراث فرهنگی غنی برخوردار است. از سوی دیگر این شهر به سبب بناهای معمارانی چون آنتونیو گائودی و لوییز دومانچه ای مونتانر که به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده‌اند شهرت دارد. همچنین بارسلون مقر اصلی اتحادیه کشورهای دریای مدیترانه نیز هست.


بارسلون به عنوان پایتخت کاتالونیا، مقر اصلی دولت کاتالونیا است، پارلمان کاتالونیا و دیوان عالی کشور نیز در این شهر قرار دارند. بارسلون مرکز استان بارسلونا و بارسلونس کومارکا است.

دیدنی های بارسلون بی شمار است. بارسلون پس از اینکه در سال ۱۹۹۲ میلادی مرکز برگزاری بازی های المپیک شناخته شد دچار تحولی اساسی و جدی شد. این شهر از مکانی برای ملوانان  و باربران به شهری شیک و مدرن برای گردشگران تبدیل شد. شاید مشهورترین دیدنی های بارسلون آثار معمار مشهور معاصر این شهر آنتونی گائودی باشد.

در این میان شاید مشهورترین اثر کلیسای ساگرادا فامیلیا باشد. غیر از این ها شش اثر دیگر به جای مانده از این هنرمند در شهر بارسلون وجود دارد که گردشگران را به سوی خود می کشاند. خیابان رامبلا شاید مشهورترین خیابان این شهر است که شاید بتوان گفت شانزه لیزه بارسلون است.

بندر زیبای بارسلون که آکواریوم بارسلون نیز در آنجا قرار دارد خود زیبایی خاصی به این شهر داده است. کاخ مونتجوی در کنار میدان اسپانیا و همچنین تپه المپیک از زیبایی های این شهر است. در میدان اسپانیا در آخر هفته برنامه رقص آب و نور و فواره چشمان گردشگران را به خوبی نوازش می کند.

اما در خارج از محدوده شهری بارسلون تپه تیبیدابو را نباید از نظر دور داشت. بارسلون دارای پارک های تاریخی و دارای آثار باستانی متعدد است مشهورترین آن ها پارک گویی است آثار آنتونی گائودی نیز مجدداً در آن به چشم می خورد. همچنین سواحل زیبای بارسلون محلی برای تفریح گردشگران است.


 

بارسلون چندین آسمانخراش دارد که بلندترین آن «هتل هنر» است که دارای ۱۵۴ متر بلندی استاین شهر به تنهایی سه محوطه میراث فرهنگی کشور اسپانیا را در خود جای داده است. صخره‌نگاری‌‌های ماقبل تاریخ در حاشیه مدیترانه. مشهورترین موزه شهر بارسلون، موزه پیکاسو است که نزدیک به ۳۵۰۰ اثر این نقاش قرن بیستم را در خود جای داده است.

موزه خوان میرو و موزه دریایی بارسلون از دیگر موزه‌های مشهور این شهر هستند. نکته دیگر این‌که بارسلون یکی از قدیمی‌ترین و اولین دانشگاه‌های اروپا را در خود جای داده که قدمت آن به سال ۱۴۵۰ میلادی بازمی‌گردد.

باشگاه فوتبال بارسلونا به نام استادیوم نیوکمپ بارسلونا و مجموعه المپیک بارسلون نیز مورد توجه ورزش‌ دوستان سراسر جهان است تا جایی که المپیک سال ۱۹۹۲ در این کشور برگزار شد. طبق قراردادی شهر بارسلون در ۲۴ دی ۱۳۷۸ خواهرخوانده اصفهان شناخته شد و همچنین مقرر شد این دو شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و تجاری با یکدیگر همکاری ‌کنند.

۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.