بارسلونا در آغاز فصل جدید لالیگا جشنواره گل به راه انداخت

به گزارش ایرنا ، بارسار در هفته نخست با پنج گل از سد ‘رئال سوسیداد’ گذشت و در صدر جدول رقابت ها قرار گرفت.

این نتیجه در نخستین مسابقه رسمی بارسلونا به سرمربیگری ‘تیتو ویلانوا’ که در پی کناره گیری،’پپ گواردیولا’ رهبری این تیم را بر عهده گرفته، بدست آمده است.

کارشناسان پس از دیدن این مسابقه می گویند، اگرچه بارسلونا فصلی نو با سرمربیانی جدید را آغاز کرده اما قدرت گلزنی اش همچون همیشه است و ‘دوره ویلانوا’ چیزی از گواردیولا – سرمربی افسانه ای این تیم- کم نخواهد داشت.

تردیدی وجود ندارد که بارسلونا، لالیگا را با یک پیام روشن آغاز کرده است: فتح جام با بازی به همان خوبی گذشته ، ارایه نمایشی هیجان انگیز، زدن گلهای پیاپی و فشار خستگی ناپذیر بر حریف.

این مسابقه در ورزشگاه نه چندان پر ‘نیوکمپ’ – ورزشگاه اختصاصی بارسلونا- برگزار شد و ‘لیونل مسی’ ستاره آرژانتینی آن به عنوان ستاره بازیها دو گل پیاپی را در دقایق ۱۱ و ۱۵ به ثمر رساند؛ گل اول بارسا را ‘کارلوس پویول’ در دقیقه ۳ وارد دروازه رئال سوسیداد کرده بود.

پیش از آنکه مسی گلهایش را به ثمر برساند، رئال سوسیداد موفق شده بود با تنها گل خود در دقیقه ۹ توسط ‘چوری کاسترو’ مسابقه را به تساوی بکشاند.

چهارمین گل بارسلونا نیز در دقیقه ۴۱ نیمه اول توسط ‘پدرو رودریگز’ وارد دروازه حریف شد تا هیجان مسابقه به اوج خود برسد.

نیمه دوم مسابقه نیز در شرایطی آغاز شد که بارسلونا با وجود چند تعویض در آن، فرصت های بسیاری را برای گلزنی داشت و حتی می‌ توانست شمار گلهای خود را دو برابر کند اما در این نیمه فقط یک گل آنهم در دقیقه ۸۴ توسط ‘داوید ویا’ که پس از هشت ماه مصدومیت به زمین بازی باز گشته بود، وارد دروازه رئال سوسیداد شد.

ویا این گل را در شرایطی به ثمر رساند که فقط چند دقیقه پیش از آن وارد بازی شده بود.

اما بر خلاف شروع هیجان انگیز بارسلونا، رئال مادرید – رقیب دیرینه اش- که به عنوان قهرمان فصل گذشته لالیگا باید چند روز دیگر برای کسب جام سوپرجام باشگاههای اسپانیا درمقابل بارسا قرار گیرد، بسیار ضعیف تر از حد انتظار ظاهر شد.

هواداران رئال مادرید از ساعت ها پیش از آغاز مسابقه در اطراف ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حضور یافته بودند تا شاهد یک بازی هیجان انگیز در نیمه دوم روزهای آگوست – ماه تعطیلات اسپانیا- باشند.

انبوه تماشاگران به حدی بود که پلیس ناچار شده بود چند ساعت پیش از مسابقه خیابانهای اطراف ورزشگاه را ببندد.

در چنین شرایطی، بیش از ۷۰ هزار تماشاگر با اخذ بلیت در هوای گرم پایتخت اسپانیا روی سکوها نشستند تا نمایشی رویایی را از قهرمان فصل گذشته لالیگا در مقابل والنسیا ببینند اما مهمترین مسابقه هفته نخست لالیگا مطابق انتظار آنها پیش نرفت.

مدافع عنوان قهرمانی اگرچه در دقیقه ۹ مسابقه با گل ‘گوانزالو هیگواین’ موفق شد دروازه والنسیا را باز کند اما در ادامه چنان پرخطا ظاهر شد که هرگز نتوانست از فرصتهای پیش آمده بهره ببرد.

والنسیا نیز که تیمی سرسخت و قوی در این مسابقه نشان داد، چنان رئال مادرید را در خانه خود تحت فشار گذاشت که در همان نیمه اول، گل خورده را پاسخ داد.این گل توسط ‘ جوناس’ در دقیقه ۴۲ وارد دروازه کهکشانی ها شد.

گل بازیکن والنسیایی به تیمش روحیه بیشتری داد و این امر مادریدی ها را واداشت برای کسب پیروزی، تلاش بیشتری از خود نشان دهند اما با گذشت زمان افزون بر گرما ، دفاع بسیار خوب بازیکنان والنسیایی بویژه دروازه بان آنها موجب شد موقعیت های رئال مادرید یکی پس از دیگری از دست برود. در این میان، عملکرد ضعیف ‘کریستیانو رونالدو’ ستاره پرتغالی تیم نیز منجر به خستگی‌ بیشتر بازیکنان مادریدی شد .

نتایج سایر مسابقات شنبه شب و یکشنبه شب لالیگا به شرح زیر است:

مایورکا ۲-اسپانیول۱

سوییا ۲-ختافه ۱

سلتا ویگو ۰- مالاگا ۱

آتلتیک بیلبائو ۳- بتیس ۵

لوانته ۱ – اتلتیکو مادرید ۱

دیدارهای هفته اول لا لیگا عصر امروز (دوشنبه)با بازی های دپورتیوو لا کرونیا- اوساسونا ، رایو وایکانو- گرانادا و ساراگوسا- وایادولید تکمیل خواهد شد.

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۴۲۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.