بارش باران در ۸ استان/تهران گرمتر می شود

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور نسبت به رگبار باران و وزش باد در حداقل ۸ استان کشور هشدار داد.
مطابق تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی در سه روز آینده در سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، شمال شرق، جنوب شرق، دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
تا روز جمعه در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک روی می دهد، همچنین طی این مدت شرق دریای عمان مواج است و همچنین روند افزایش نسبی دما در سراسر کشور تا روز جمعه ادامه دارد و از روز جمعه روند کاهش نسبی دما آغاز می‌شود.
بررسی نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تداوم بارش باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده است و بر این اساس تا روز جمعه در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که میزان این بارش‌ها در عصر سه‌شنبه در غرب مازندران و عصر پنجشنبه در نیمه جنوبی مازندران بارش از شدت بیشتری برخوردار بوده و در این مدت دریای خزر نیز مواج است.
تا روز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی در استانهای چهارمحال و بختیاری و غرب استان اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در این مدت باد و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد که شدت آن از عصر چهارشنبه تا ظهر جمعه در شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.
با توجه به تداوم بارش باران در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در چند روز آینده توصیه می‌شود در مناطق یاد شده از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و دره‌ها و برداشت محصولات گندم، جو و … خودداری کرده و ضمن پرهیز از هر گونه سم‌پاشی، توجه ویژه‌ای به شیوع بیماریهای قارچی پس از قطع بارش داشته باشند.
همچنین آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در بعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۲ درجه افزایش به ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. از سوی دیگر در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف دربعدازظهر رشدابردرارتفاعات پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
در روز چهارشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و زنجان و چهارمحال و بختیاری با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.
۴۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.