بارش باران همراه با دمای ۳۲ درجه‌ای هوا در پایتخت

۰۵خردادماه،

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه تهران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه بارانی می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلان‌شهر تا روز دوشنبه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد برسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، محمد اصغری اظهار داشت: سیستم بارشی که هم‌اکنون در اروپا فعال است تا پایان هفته جاری موجی را به کشور وارد می‌کند. بر همین اساس پدیده‌های جوی در مناطق مختلف کشور تا پایان هفته جاری حکمفرما خواهد بود.

کارشناس ارشد هواشناسی افزود: طی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی شاهد بارندگی همراه با وزش باد خواهیم بود.

به گفته وی پدیده جوی دیگر شامل بروز گرد و خاک در استان سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا شاهد بارش باران و همچنین وقوع رعد و برق و تگرگ در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی خواهیم بود بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود میزان بارندگی‌ها در استان‌های مزبور به ۲۰ میلی‌متر نیز برسد.

وی با بیان اینکه فردا استان‌های ایلام و خوزستان با پدیده جوی وزش باید و گرد و خاک روبرو می‌شوند یادآور شد: طی روز یکشنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل، قزوین و البرز شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

اصغری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه نیز استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و همچنین تهران شاهد وزش باد و بارندگی به شکل پراکنده باشند.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: طی روز سه‌شنبه نیز شرایط فوق علاوه بر استان‌های یاد شده شامل استان مازندران نیز خواهد شد.

به گفته وی بر همین اساس تهران دوشنبه و سه‌شنبه بارانی می‌شود.

وی دربارهٔ سرعت وزش باد اظهار داشت: معمولا وزش باد و ناپایداری‌های جوی طی هر سال نهایت تا ۱۵ خرداد ماه هر سال ادامه خواهد داشت و از این تاریخ به بعد ناپایداری‌های جوی کاهش می‌یابد و الگوی نقشه‌های هواشناسی به فصل تابستان نزدیک می‌شود بطوریکه اغلب بارش‌ها به شمالغرب کشور متمرکز می‌شود.

وی یادآور شد: البته باید گفت که استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در سه ماه تابستان شاهد ورزش باد شدید خواهند بود.

اصغری با بیان اینکه وزش باد و گرد و خاکی که در تهران ایجاد می‌شود معمولا در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد گفت: این در حالی است که در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد و گرد و خاک با شدت قابل توجه در ساعات صبح و شب اتفاق می‌افتد.

این کارشناس هواشناسی از افزایش دمای هوا طی دو روز آینده خبر داد و گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در تهران تا روز دوشنبه افزایش یابد به طوری‌که دمای هوای این کلانشهر طی این روزها به ۳۲ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا در پایتخت با روند کاهشی همراه خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.