بارش شدید باران و طوفان در منطقه زلزله زده زهان/هوای منطقه ابری و پیش بینی بارش برف همراه با سرما

۲۲م آذر ،

نماینده ویژه مدیریت بحران خراسان جنوبی در منطقه زلزله زده از بارش شدید باران و طوفان در نقطه زلزله زده زهان خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛علی اکبر اکبری راد اظهار داشت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران در مناطق زلزله زده زهان، دستگاه های هلال احمر، آب و فاضلاب روستایی، آب شهری، شهرداری و اورژانس به حالت آماده باش درآمده و از همان لحظات آغاز بارندگی، آماده خدمات رسانی به زلزله زدگان بودند.

وی افزود: با آغاز بارش رحمت الهی، موتورهای انتقال آب به روستاهای شاج و حسین آباد منتقل شد که در صورت آبگرفتگی احتمالی چادرها، آب از داخل چادرها تخلیه شود.

معاون فرماندار زیرکوه و نماینده ویژه مدیریت بحران در منطقه زیرکوه تاکید کرد: در همین راستا به منظور جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی، نیروهای ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بیرجند، قاین و حاجی آباد در مناطق زلزله زده مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۱۰ کپسول آتش نشانی به منظور اطفای حریق های احتمالی به محل منتقل شد، گفت: یکهزار کیسه به منظور پر کردن شن برای ایستادگی چادرها در مقابل طوفان و باران، ۲ هزار متر طناب و ۲ هزار عدد میخ چادر نیز به مناطق زلزله زده ارسال شد.

اکبری راد با تاکید براینکه انحراف آب باران در اطراف کمپ های اضطراری، توسط وسائل نقلیه سنگین انجام شده است، تصریح کرد: آمادگی انتقال مردم زلزله زده به داخل سالن های بخش زهان در صورت اعلام آمادگی آنها داریم.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام هواشناسی استان میزان بارندگی در مناطق زلزله زده در امروز ۹٫۴ میلی متر گزارش شده است و در روزهای آینده هوای این منطقه نیمه ابری و در هفته آینده بارش برف همراه با سرما گزارش شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه تاکنون با وجود بارش باران، مشکلی برای زلزله زدگان ساکن در چادرها به وجود نیامده است و وسائل گرمازا نیز به اندازه کافی در منطقه موجود است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.