بارش شدید باران در بوشهر ۸۳ میلیارد تومان خسارت به بار آورد

۰۷م آذر ،

17-339.jpg

معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به خسارت ۸۳ میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر گفت: میانگین بارندگی‌ها در ۴۸ ساعت قبل در استان بوشهر ۱۶۰ میلیمتر بوده است.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، شاپور رستمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون تردد در تمام محورهای استان بوشهر جریان دارد و در همین ارتباط محورهایی که با مشکل مواجه می باشند تیم‌های امدادی و پلیس‌ راه و راهداری در آن مناطق حضور دارند.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: متوسط بارندگی در استان بوشهر در طول سال زراعی ۲۳۰ میلیمتر بوده اما میانگین بارندگی‌ها در ۴۸ ساعت قبل در استان بوشهر ۱۶۰ میلیمتر بوده است.

رستمی تصریح کرد: با سبب اینکه در ۷۲ ساعت قبل نیز در استان شاهد بارندگی بودیم شدت بارندگی در شب قبل نیز سبب شد روان آب‌های بسیاری در مناطق شهری و روستایی جاری شود و این مسیل‌ها و آبراه‌ها سبب شد در بعضی مناطق خساراتی به تاسیسات زیربنایی از جمله آب و برق، مبلمان و عمران شهری وارد شود.

وی با بیان اینکه برآور اولیه خسارت بارندگی در استان بوشهر تاکنون ۸۳ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: ۷۴ درصد از این میزان خسارت مربوط به شهرستان دشتستان بوده که بیشترین بارندگی ۴۸ ساعت اخیر را نیز در این شهرستان داشتیم.

وی گفت: متاسفانه در اثر شدت بارندگی شب قبل ۴ نفر از هم استانی‌ها در شهرستان دشتستان جان خود را از دست دادند و مدارس شهرستان دشتستان و جزیره خارگ نیز امروز تعطیل اعلام شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر تصریح کرد: تیم‌های امدادی استان بوشهر مشغول کمک رسانی می باشند و در مناطق روستایی هم که در محاصره آبگرفتگی بودند فعالیت‌های مورد نیاز را انجام می‌دهند.

رستمی با بیان اینکه بیشترین خسارت بارندگی متوجه شهرستان دشتستان بوده است، گفت: آبگرفتگی شهر بوشهر نیز با همکاری نیروهای امدادی تا بامداد امروز حل شده و رفت و آمد در شهر بوشهر جریان دارد.

وی اضافه کرد: شدت بارندگی در جزیره خارگ نیز سبب شد تا برای بعضی اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی مشکلاتی ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده هم گفت: بر اساس گزارش هواشناسی، سامانه بارش زا که از شمال استان وارد شده بود امروز از جنوب استان خارج شده و تا پایان هفته جاری بارندگی شدیدی در استان نخواهیم داشت.

رستمی گفت: اکنون بیشترین تمرکز نیروهای امدادی در نقاط روستایی شهر بوشهر و شهرستان دشتستان است.

وی بیان کرد: بارندگی شدید شب قبل سبب شد تا پل کلل در دشتستان با مشکل مواجه و تردد به کندی صورت گیرد اما با بررسی و پیگیری‌های انجام شده تردد در تمام محورها در جریان است و محورهایی که با مشکل مواجه می باشند تیم‌های امدادی و پلیس‌ راه و راهداری در آن مناطق حضور دارند.

معاون استاندار بوشهر گفت: تیم‌های امدادی در مناطق مختلف مشغول کار و فعالیت می باشند تا مشکلاتی که برای تاسیسات زیربنایی ایجاد شده را حل و شرایط را به حالت عادی برگردانند.

رستمی گفت: با توجه به مشکلاتی که برای تاسیسات زیربنایی استان ایجاد شده پیگیری‌هایی از مرکز داریم تا کمک‌های مورد نیاز به استان اختصاص دهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از آب مصرفی استان از استان‌های همجوار تامین می‌شده و در آن استان‌ها هم بارش باران داشتیم به همین سبب تامین آب در استان کمی با مشکل مواجه می‌شود به همین سبب از مردم می‌خواهیم با صرفه جویی در مصرف آب و برق مسئولان را در انجام عملیات امدادی کمک کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.