بارش های تهران و البرز ۸۱ درصد کاهش یافت

۲۰ آبان ،

گزارش بارش در ۱۱ ایستگاه باران سنجی زیرپوشش شرکت آب منطقه ای تهران نشان می دهد از ابتدای مهرتاکنون، بارش های استان های تهران و البرز با ۸۱ درصد کاهش در مقایسه با وقت مشابه سال آبی قبل به ۲۶٫۴ میلیمتر رسیده است.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) ، این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه پارسال و نیز دوره بلندمدت به ترتیب با ۸۱ و ۲۸ درصد کاهش مواجه بوده است. 

بارش های ثبت شده در مدت مشابه سال قبل و دوره بلندمدت به ترتیب ۱۳۵٫۶ و ۳۶٫۵ میلیمتر بوده است.

بارش های  استان های تهران و البرز در آبان ۲۳ میلیمتر گزارش تفسیری شده که ۶ درصد کمتر از میانگین بارش های دوره بلندمدت است.

آب موجود در مخزن پنج سد تامین کننده آب استان های تهران و البرز در وقت کنونی در حدود ۶۹۵ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی پیش، ۷۵٫۴ میلیون مترمکعب افزایش نشان می دهد. 

آب ورودی به مخزن سدهای تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تاکنون به ۹۵ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با وقت مشابه سال آبی قبل در حدود ۳۷ درصد کمتر است.

آب موجود در مخزن سد امیرکبیر ۱۳۳ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۸۰٫۷ میلیون مترمکعب، سد لار ۹۳٫۳ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۲۵۰ میلیون مترمکعب و سد ماملو نیز ۱۳۷٫۸ میلیون مترمکعب است.

سال آبی از مهر آغاز می شود./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.