بارش پراکنده باران و تگرگ در ۱۱ استان

۱۴اردیبهشت،

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران و تگرگ در ۱۱ استان کشور از امشب تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در غرب، جنوب غرب ، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و به صورت پراکنده تر در شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

به گفته وی،  از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه در نوار غربی کشور، بعضی نواحی مرکزی، شرق و جنوب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد تداوم خواهد داشت.

امیدوار اظهار داشت: طی سه روز آینده در دامنه های مرکزی البرز نیز افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده یا رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: یکشنبه در استانهای ایلام، جنوب کرمانشاه، غرب لرستان و دوشنبه در استان های چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویر احمد و شرق خوزستان بارش ها شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: از امشب  تا چهارشنبه بارش موقتی باران با رعدوبرق، وزش باد و احتمالاً تگرگ به تناوب در استانهای کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و غرب اصفهان پیش بینی می شود.

امیدوار یادآور شد: پیش بینی می شود که بارش امشب و فردا در استانهای ایلام، لرستان و شمال خوزستان از شدت بیشتری برخوردار باشد که سبب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در این مناطق می شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ، از سه شنبه تا پنج شنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: فردا آسمان تهران نیمه ابری در بعضی ساعات با افزایش ابر و در ارتفاعات همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد است. بیشینه و کمینه دما مانند امروز به ترتیت برابر ۲۵ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.