بازار اجاره بها درانتظار افزایش قیمت!

۱۵اردیبهشت،

به گزارش نوساز، منصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه قیمت مسکن در سال جاری کمتر افزایش یافته، گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی بهتر است به جای نشستن در دفتر کار خود و ارائه آمارهای غیر واقعی در مورد قیمت مسکن، به بنگاه‌های معاملاتی مراجعه کرده تا واقعیت‌های موجود را با چشم خود ملاحظه کنند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت مسکن چه در تهران و چه در شهرهای دیگر نسبت به سال قبل با افزایش چشمگیری مواجه بوده، افزود: به یقین می‌توان اذعان کرد که نرخ مسکن و اجاره بها در سال ۹۲ نسبت سال قبل با افزایش قابل توجه ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی مواجه شود.

وی با اشاره به فرارسیدن فصل نقل و انتقالات بازار مسکن تصریح کرد: به هیچ وجه نمی‌توان این گفته را پذیرفت که قیمت مسکن کمتر گران شده باشد، بنابراین با توجه به رسیدن به فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن، باید منتظر بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها در بخش مسکن و همچنین اجاره بها باشیم.

آرامی با بیان اینکه بیشتر افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ اتفاق افتاده، اظهار کرد: با فراهم کردن شرایط زندگی بهتر در شهرهای کوچک و روستاها می‌توان از گسترش شهرنشینی در کشور و همچنین افزایش بی‌رویه قیمت مسکن و اجاره بها جلوگیری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از دخالت‌های دولت در بازار مسکن، عنوان کرد: دولت بهتر است به جای دخالت مستقیم در بازار مسکن به نظارت و کنترل بیشتر پرداخته، چراکه ملاحظه کرده‌ایم دولت به سبب نداشتن برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت نتوانسته معضلات و مشکلات موجود بازار مسکن را بر طرف کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: با انجام کارهای کارشناسی، ارائه یک برنامه مدون و کلان اقتصادی در مورد بازار مسکن و همچنین واگذاری بسیاری از مسئولیت‌ها به بخش خصوصی، می‌توان از افزایش بی‌رویه نرخ مسکن و اجاره بها جلوگیری کرده و ثبات و آرامش نسبی را به این بازار برگرداند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.