بازار برون‌سپاری عملیات IT امسال به ۲۸۸ میلیارد دلار می‌رسد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است بازار جهانی برون‏‌سپاری عملیات آی تی امسال به ۲۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید. 
 
به گزارش گارتنر، بازار جهانی برون‏‌سپاری عملیات آی تی تا پایان امسال به ۲۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم ۸. ۲ درصد بیشتر از حجم این عملیات در سال قبل است. بر اساس این برآورد‌ها، بازار برون‌‏سپاری عملیات آی تی در کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام، آمریکای لاتین و چین در سال‏‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ با نرخ ۱۳ درصد به رشد خود ادامه خواهد داد. گارتنر وضعیت بازار برون‏‌سپاری عملیات آی تی را بر حسب دلار آمریکا مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. 
برایان بریتز، معاون پژوهشی شرکت گارتنر در این باره گفته است: علیرغم وجود بعضی عوامل مثل شرایط سیاسی، اقتصادی و کاری که تاثیرات فوری و کوتاه‏ مدتی بر بازار دارند، ما همچنان شاهد رشد بازار برون‏‌سپاری عملیات آی تی هستیم. کشورهای آسیایی حوزه اقیانوس آرام و اروپای غربی از جمله مهم‌ترین بازارهایی است که چشم‏‌انداز روشنی در این بازار دارند. 
وی همچنین گفته است تمرکز خریداران مشتریان بازار برون‏‌سپاری بر روی هزینه‏‌ها، محدودیت بودجه‏‌های آی تی و شرایط اقتصادی حاضر از جمله مهم‌ترین عواملی است که رشد بازار برون‏‌سپاری عملیات آی تی را تحت تاثیر قرار داده است. رشد فناوری‏‌های پردازش ابری و بویژه عرضه نرم‏‌افزار‌ها در قالب خدمات (SaaS) از جمله دیگر عواملی است که رشد این بازار را تحت تاثیر قرار داده است. 
پیش‌‏بینی گارتنر نشان می‌‏دهد برون‏‌سپاری عملیات و خدمات آی تی تقریباً در همه بخش‏‌ها روند رو به رشدی دارد، اما در بخش‏ عملیات مربوط به پایگاه‏‌های داده روند آن رو به کاهش است. پژوهشگران گارتنر معتقدند انتقال این عملیات به زیرساخت‏‌های تحت پردازش ابری (IaaS) سبب اصلی این امر است. 
برون‌سپاری (outsourcing) بدین معنا است که یک شرکت بعضی از فرایند‌ها و عملیات تجاری خود را به صورت قراردادی به یک شرکت دیگر واگذار می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.