بازار تهران حداقل‌های ایمنی را ندارد

جام جم آنلاین: انبارهای مواد شیمیایی غیرمجاز، بازار تهران را تهدید می‌کند و هر لحظه امکان دارد این بازار بار دیگر طعمه حریق شود و این در حالی است که اگر حادثه‌ای رخ بدهد، بازار به دلیل ساخت و ساز‌های غیرمجاز حتی راه فراری هم برای کسانی که در آن کار می‌کنند، ندارد.

معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران در بازدید از بازار تهران با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان آتش‌نشانی، هدف خود را از این بازدید پیگیری چگونگی اجرای مصوبات شورای شهر تهران درخصوص شیوه کنترل مواد شیمیایی خطرساز و نحوه برخورد با آنها و نیز مراحل اجرای طرح امدادرسانی کوهستان بیان کرد.

به گزارش مهر، این عضو شورای شهر با اشاره به این‌که وجود انبارهای مواد شیمیایی، غیرمجاز، استتار شده در سطح شهر تهران یک خطر جدی است که می‌تواند مخاطراتی را به وجود آورد، گفت: مساله مدیریت مواد شیمیایی خطرناک، قوانین و مقررات ملی و بین المللی دارد که باید در سطح کشور برای این موضوع یک برنامه کاملا استاندارد داشته باشیم.

به گفته وی در شورای شهر تهران به این موضوع مفصل پرداخته شده وآتش نشانی نیز در مواجهه با مخاطرات آن برنامه‌هایی دارد، اما در پیشگیری این مسائل باید صنوف و کسانی که مرتبط با این‌گونه مواد شیمایی هستند، نسبت به مدیریت صحیح، جابه‌جایی،انبارداری و انتقال مواد شیمیایی،استانداردها و ضوابط را رعایت کنند.

بازارتهران حداقل های ایمنی را ندارد

براساس این گزارش، رضا خوش‌زاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز با اعلام این‌که در بازار تهران حداقل‌های ایمنی رعایت نمی‌شود، گفت: دسترسی‌ها در بازار بسیار ضعیف است و حتی راه پله پاساژها تبدیل به انبار کالا شده است که این مشکل دستیابی آتش‌نشانی را در مواقع خطر بسیار سخت می‌کند.

وی از شورای شهر تهران خواست تا رعایت ایمنی را جزو موضوعات اصل کار خود قرار دهند؛ چرا که ایمنی در شهر تهران فراموش شده است.

خوش‌زاد در گزارش خود خلأ قانونی را دیگر مشکل این سازمان در بحث پیشگیری از خطر عنوان کرد و از شورای شهر خواست اختیارات لازم به این سازمان داده شود تا در بحث پیشگیری از خطر بتواند با متخلفان برخورد کند، چرا که روند افزایش ۳۰ درصدی حوادث درشهر تهران وجود دارد و این نیازمند مدیریت پیشگیری است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.