بازار داغ خبرها برف و یخبندان در فضای مجازی

۲۳ام بهمن ، خبرگزاری‌ها- بارش شدید برف و یخبندان بی‌سابقه در آمریکا که بخش‌هایی از این کشور را فلج کرده، بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است.

هجوم مردم به فروشگاه ها برای خرید نان و شیر، بررسی صحت عملکرد ژنراتورها برای در امان ماندن از قطعی برق و اظهار نارضایتی از عملیات امداد و نجات از جمله مواردی است که توسط کاربران آمریکا در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و پایگاه اینترنتی ها انتشار یافته است.

با رسیدن ارتفاع برف به بیش از ۶۰ سانتیمتر در بعضی مناطق و رسیدن سرعت باد به بیش از ۸۰ کیلومتر درساعت در روز شنبه شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها پر از عکس ها ، ویدیوها و خبرها تکان دهنده در این زمینه شدند. بعضی کاربران هم به دیگر کاربرانی که در مسیر طوفان بودند اخطار دادند که خود را برای مشکلات پیش رو آماده کرده و از جمله به اندازه کافی غذا ذخیره کنند.

البته بعضی کاربران هم از این فرصت برای تفریح و شوخی و به اشتراک گذاری عکس های برف بازی و درست کردن آدم برفی استفاده کردند، اما با جدی تر شدن طوفان انتشار یافتن این نوع مطالب هم کاهش یافت.

کارشناسان می گویند تشدید طوفان سبب شده بسیاری از مردم کارهای شخصی و اداری را از منازل و با استفاده از اینترنت انجام داده و پیگیری کنند و به همین سبب طبیعی است که حجم بسیاری از مطالب هم در ارتباط با برف و بوران در شبکه های اجتماعی منتشر شود. از سوی دیگر صحبت کردن و همدردی در مورد یک تهدید مشترک در وب به بعضی از کاربران آرامش می دهد زیرا همه از تنها ماندن در شرایط خطر می ترسند.

در کنار مردم، بعضی نهادهای دولتی و امدادرسان هم از ظرفیت اینترنت برای اطلاع رسانی و کمک به شهروندان آسیب دیده استفاده کرده اند که از جمله آنها می توان به شهرداری نیویورک اشاره کرد. برچسب اختصاص یافته به این طوفان در پایگاه اینترنتی های شبکه ای و توییتر #Nemo بوده است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.