بازار رهن و اجاره گوی سبقت را از خرید فروش گرفت

۲۲خردادماه،

بازار رهن و اجاره در حال حاضر با پیشی گرفتن از بازار خرید و فروش همچنان پیشتاز بازار مسکن در کشور است.

به گزارش Consbank، به نقل از باشگاه خبرنگاران گزارشات میدانی حاکی از افزایش متقاضی برای واحدهای با متراژ کم است.

براساس این گزارش یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه در فصل نقل و انتقالات به سر می بریم گفت: میزان متقاضیان برای رهن و اجاره در این ایام افزایش می یابد و همین امر زمینه را برای رشد نرخ اجاره فراهم می کند.

وی ادامه داد: در این ایام میزان استقبال از خرید واحدهای مسکونی کاهش و بسیاری از متقاضیان به سمت بازار رهن و اجاره کشانده می شوند.

یکی دیگر از مشاوران املاک با بیان اینکه رکود سنگین به بازار خرید و فروش مسکن حاکم شده است گفت: بازار داغ انتخابات بازار مسکن را سرد و سبب شده بسیاری از مشاوران املاک گله مند از این موضوع شوند.

مشاور املاک دیگری در مورد بازار مسکن معتقد است بسیاری از مالکان فروش واحدهای خود را به بعد از انتخابات به امید افزایش قیمت به بعد از انتخابات موکول کرده اند.

براساس این گزارش تازه ترین گزارش مرکز امار ایران از وضعیت قیمت مسکن نشان دهنده افزایش قیمت زمین و اجاره بهای واحدهای مسکونی طی سالهای ۸۴ تا نیمه اول سال ۹۱ بوده است.

براساس این گزارش این از رشد حدود ۴۰۰ درصدی قیمت مسکن و رشد تهران از سال ۸۴ تا ۹۱ حکایت دارد در حالی دولت دهم با اجرایی کردن طرح مسکن مهر تا حدودی توانست بازار مسکن را کنترل کند.

طی دو سال قبل به دلیل تورم بالای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تعداد خانوارهای اجاره نشین افزایش پیدا کرده و سهم آنها در بازار مسکن از ۳۵ درصد کل خانوارها به ۵۰ درصد رسید.

خسروی رئیس اتحادیه املاک کشوری در خصوص آینده بازار مسکن معتقد است این بازار بعد از انتخابات به ثبات می رسد و قیمت ها روند کاهشی را دربر میگیرند.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.