بازار سرمایه جای رانت نیست

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه چشم انداز بازار سهام در میان مدت و بلندمدت مثبت و امیدوار کننده است ، گفت : همه معاملات و رفتارها در این بازار ، شفاف و رقابتی است و بورس اصلا جای رانت و رانت خواری نیست.

علی صالح آبادی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تاکید کرد: نوسان شاخص جزء ذات بورس و شرایط هم عادی است و هیچ گونه نابسامانی نداریم ، سرمایه گذاران و سهامداران بورس نگران نباشند.
وی با اشاره به نظارت کامل بر فرایندهای بازار سرمایه ، به سرمایه گذاران به ویژه تازه واردها پیشنهاد کرد از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند و گفت : البته اشخاص حرفه ای در شرایط افزایش قیمت ، سهام خود را می فروشند و با کاهش شاخص ها ، خریداری می کنند و سود می برند و اشخاص غیرحرفه ای هم می توانند از خدمات صندوق های سرمایه گذاری و مشاوره کاردان های بازار سرمایه استفاده کنند.
صالح‌آبادی افزود : متغیر های بنیادی برای شرکت های بورسی که از بهترین های اقتصاد ایران است ، روند بهبود را نشان می دهد و در بلندمدت هم بازار سرمایه حتما بازدهی بالاتری نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.
وی تصریح کرد کسانی که خواهان سود بالایی در چند روز یا یک ماهه می باشند اصلا به بورس وارد نشوند چون غیر قابل انتظار است و فقط باید نگاه بلندمدت داشته باشند.
صالح آبادی افزود : شرکت های خارجی علاقه مند به حضور در بازار سرمایه می باشند که تاثیر مثبتی خواهد داشت.
رئیس سازمان بورس بازهم پیشنهاد کرد: سهامداران تازه وارد سبد بهینه ‌سهام را انتخاب یا از خدمات صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنند و به پایگاه اینترنتی تالار مجازی بورس هم مراجعه شود.
سبد بهینه سهام شامل سهام چندین شرکت است که به طور میانگین ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب آیین نامه اسناد خزانه اسلامی خبر داد و گفت: این اسناد در بازار سرمایه منتشر می گردد. صالح آبادی افزود : راه اندازی صندوق های پروژه در حوزه های ساختمان نفت و پتروشیمی و اوراق رهنی در حوزه مسکن هم در برنامه های سازمان بورس در سال جاری است.
وی تصریح کرد : صیانت از حقوق سرمایه گذاران، افزایش شفافیت، ایجاد بازار کارا، توسعه نظام تامین مالی و فراهم کردن زیرساخت های لازم به منظور گسترش و توسعه بازار سرمایه هم در اولویت است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.