بازار سهام آمریکا سقوط کرد

۸ م دیماه ،

در آستانه برگزاری گفتگوهای تازه جمهوریخواهان و دموکرات های آمریکا برای حل بحران مربوط به پرتگاه مالی این کشور، بازار سهام این کشور امروز سقوط کرد.

در چندین دقیقه اول معاملات، شاخص متوسط صنعتی داوجونز با هفتاد و چهار ممیز سی و سه صدم واحد کاهش به رقم سیزده هزار و بیست یک ممیز نود و هشت صدم واحد (۱۳,۰۲۱٫۹۸) رسید.
شاخص جامع اس اند پی ۵۰۰ (S&P) با هشت ممیز هفتاد و سه صدم واحد و شاخص نزدک نیز با نوزده ممیز بیست و نه صدم واحد کاهش به ترتیب به ارقام هزار و چهارصد و نه ممیز سی و هفت صدم (۱,۴۰۹٫۳۷) و دو هزار ممیز نهصد و شصت و شش ممیز شصت و دو صدم واحد (۲,۹۶۶٫۶۲) رسید.
سقوط بازار سهام آمریکا در شرایطی است که باراک اوباما رئیس جمهور روز جمعه برای پایان دادن به بحران مربوط به بدهی های این کشور میزبان نشست رهبران جمهوریخواهان و دموکرات های مجلس کنگره خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، کارشناسان معتقدند در صورتی که توافقی حاصل نشود و آمریکا وارد پرتگاه مالی شود این امر سبب خواهد شد اقتصاد آمریکا وارد دوره رکود شود.

سیر نزولی بورسهای اروپایی
بورسهای اروپایی امروز روز بدی را گذراندند و سیر نزولی داشتند.
به گزارش  شبکه تلویزیونی سی ان ان، شاخصهای سهام در بورسهای اروپایی امروز قرمز رنگ شد که نشانه افول آنها است. امروز شاخص سهام فوتسی در بورس لندن با  پنجاه و چهار صدم درصد کاهش معادل نوزده ممیز پنجاه و شش صدم واحد به  پنج هزار و نهصد و بیست و دو ممیز سی و هفت صدم رسید که افت قابل توجهی در یک روز به شمار می رود. شاخص سهام دکس در بورس فرانکفورت با  پنجاه و هفت صدم درصد کاهش معادل بیست و چهار ممیز شصت و سه صدم واحد، به رقم هفت هزار و ششصد و دوازده ممیز سی و نه صدم رسید.  بورس فرانسه وضعی همانند لندن داشت بطوریکه شاخص سهام کک چهل در بورس پاریس با نود و هشت صدم درصد کاهش معادل پنج ممیز شصت و هفت صدم واحد به سه هزار و ششصد و سی و هشت ممیز بیست و یک صدم واحد رسید. شاخص سهام زوریخ اس ام آی با بیست و سه صدم درصد کاهش معادل شصت و هفت ممیز بیست و چهار صدم واحد به شش هزار و ششصد و هفتاد و پنج ممیز شصت و چهار صدم واحد رسید.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.