بازار سیاه فروش اعضا در چین

گفته می شود هر ساله هزاران چینی اعضای بدن خود را می فروشند. آگهی برای فروش کلیه نیز بیشتر در دستشویی ها و اینترنت دیده می شود اما به طور کلی اینترنت بازار این کار خیلی آسان کرده است.

به گفته رسانه های این کشور، علت اینکه مردم چین حاضر نیستند اعضای بدنشان را اهدا کننده به عقاید کنفسیوس آنان بر می گردد که بر اساس آن، بدن انسان توسط والدین به او اهدا شده است و او باید آنها را دست نخورده حفظ کند.

به گزارشممتازنیوز، طی سالهای اخیر و با رونق گرفتن باندهای مافیایی در جهان، تجارت هایی که در گذشته با وسعت و میزان کم انجام می شد شکلی جهانی به خود گرفته است. به عنوان مثال قاچاق اعضای بدن به ویژه کلیه در چین در سالهای اخیر به شدت رونق پیدا کرده و اینترنت انجام این کار را در این کشور بسیار آسان کرده است.

بر اساس بررسی های بازرسان قضایی این کشور، کارگران مهاجر که بیشتر افرادی جوان و فقیر هستند طعمه های خوبی برای شبکه های قاچاق اعضای بدن انسان در چین هستند که بسیاری از آنها به علت بدهکاری مجبور به فروش کلیه خود شده اند.

هر چند فردی که کلیه دریافت می کند بیش از ۳۵ هزار یورو برای این کار پرداخت می کند اما تنها سه هزار یورو از این مبلغ به فروشنده کلیه می رسد و بقیه پول را بیمارستان، پزشک جراح و عوامل دست اندرکار بیمارستان برده اند که به همین خاطر رقابت سختی بین بیمارستانهای چینی برای انجام این عمل ها وجود دارد.

گفته می شود هر ساله هزاران چینی اعضای بدن خود را می فروشند. آگهی برای فروش کلیه نیز بیشتر در دستشویی ها و اینترنت دیده می شود اما به طور کلی اینترنت بازار این کار خیلی آسان کرده است.

علت آنکه بازار فروش کلیه و اعضای بدن در چین خیلی رونق پیدا کرده است این است که در این کشور اهدا کنندگان اعضای بدن بسیار کم هستند به عنوان مثال بیمارانی که به پیوند عضو نیاز دارند ۱۵۰ برابر بیشتر از موارد اهدای عضو هستند.

به گفته رسانه های این کشور، علت اینکه مردم چین حاضر نیستند اعضای بدنشان را اهدا کننده به عقاید کنفسیوس آنان بر می گردد که بر اساس آن، بدن انسان توسط والدین به او اهدا شده است و او باید آنها دست نخورده حفظ کند.

البته دولت چین دست به ابتکار جالبی در این زمینه زده و بیشتر اعضای بدنی که در چین به دیگر بیماران پیوند زده می شود از محکومین به مرگ برداشته می شود اما این کار نیز قرار است در سالهای آینده متوقف شود زیرا اکثر زندانیان از نظر سلامت سالم نیستند و در نتیجه اعضای بدن آنها نیز کیفیت خوبی ندارد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.