بازار سیاه فروش بلیت هواپیما برای ایام نوروز/ بلیت ۱۷۰ هزار تومانی ۳۰۰ هزار تومان شد

۱۰م اسفند ،

هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نورزو بازار سیاه خرید و فروش بلیت هواپیما نیز رونق می گیرد اما امسال این بازار پررونق تر از همیشه شده است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، هرساله با نزدیک شدن به تعطیلات نورزو بازار سیاه خرید و فروش بلیت هواپیما نیز رونق می گیرد اما امسال این بازار پررونق تر از همیشه شده تا جاییکه از ابتدای اسفندماه تاکنون بلیت به نرخ مصوب برای سفر به شهرهای توریستی ایران گیر نمی آید مگر آنکه قصد داشته باشید پول بیشتری خرج کنید و بلیت ۱۷۰ هزار تومانی را ۳۰۰ هزار تومان بخرید.
از ۲۵ بهمن ماه سال جاری تمام آژانس های هواپیمایی از به اتمام رسیدن بلیت برای رفتن به شهرها و مناطق توریستی چون جزیزه کیش خبرمی دهند، در حالیکه پیگیری های نشان می دهد در صورت آنکه حاضر باشید برای رفتن از تهران به کیش بلیت یک طرفه را ۳۰۰ هزارتومان به جای ۱۷۰ هزار تومان بخرید قطعا برای شما صندلی در یکی از ایرلاین ها گیرخواهد آمد.
این در حالی است که از نظر قانونی فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب تخلف محسوب می گردد و اگر هر آژانس هواپیمایی اقدام بفروش بلیت به قیمتی غیر از نرخ مصوب کند به مدت سه ماه تعلیق خواهد شد.
به گفته محمدحسین اکبری مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی، در آستانه نوروز سال ۹۱، به سبب ملاحظه همین تخلف ها ۷۰ آژانس هواپیمایی تعلیق شده اند که از میان انها ۳ آزانس هواپیمایی لغو مجوز شده اند.
براساس اظهارات وی، اگر آژانس هواپیمایی اقدام به فروش بلیت با نرخ بالاتر از قیمت مصوب کند در ابتدا سه ماه تعلیق می گردد و در صورت تکرار آن تخلف این مدت به ۶ماه افزایش می یابد و اگر بازهم آژانسی اقدام به چنین کاری کند برای همیشه لغو امتیاز خواهد شد.
اکبری تاکید دارد: بهترین بازرسان سازمان هواپیمایی کشور خود مردم می باشند به نحویکه در سه ماهه اول سال ۹۱ نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان از پول مردم به آنها برگردانده شده است.
مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی کشور از تمام مسافرانی که بلیت را به قیمت غیر از نرخ مصوب خریداری می کنند درخواست کرد که مراتب را از طریق پایگاه اینترنتی هواپیمایی کشور و یا شماره تماس این سازمان با بازرسان در میان بگذارند تا جلوی اینگونه اتفاق ها در ایام نوروز امسال گرفته شود.
با این حال وی از وجود ۳۰ نفر در قالب ۱۵ تیم و سفر آنها به شهرهای مختلف برای نظارت بر فروش بلیت های هواپیما خبرمی دهد.
وقتی از وی می پرسیم که این ۳۰ نفر به هرحال در طول این مدت توسط مسوولان آژانس ها و فرودگاه ها شناسایی شده اند و قطعا نمی توانند به طور غیرمحسوس بازرسی داشته باشند تاکید می کند: ما در کل کشور نزدیک به ۳۲۰۰ آژانس هواپیمایی داریم که این بازرسان ما به صورت رندوم به آنها سرکشی می کنند بنابراین حافظه آژانس دارها اینقدر قوی نیست که به یاد بسپارند.ضمن آنکه ابزار اصلی ما در در استان ها وجود سندیکاهاست
به گفته اکبری ایرلاین ها فروش بلیت به نرخ مصوب را رعایت کرده اند و تخلف از سوی بعضی از آژانس های هواپیمایی صورت می گیرد که در صورت گزارش مردمی علاوه بر پس دادن هزینه مازاد گرفته شده به شکایت کننده با آژانس برخورد جدی خواهد شد .
در حالی مسوول دبیرخانه کمیته فنی خدمات مسافرت هوایی از برخورد جدی با آژانس های هواپیمایی می گوید که اگر بازرسان سازمان هواپیمایی کشور بدون مراجعه به آژانس ها و فقط با یک تماس می توانند به تخلفات پی ببرند. چراکه تعداد صندلی های یک ایرلاین برای تعطیلات نوروز در حال حاضر وجود دارد و سازمان هواپیمایی کشور قطعا می داند به طور مثال در روز اول فروردین چند پرواز به مقصد کیش وجود دارد و چند صندلی تا کنون به فروش رسیده است.  بنابراین با یک تماس به آژانس های هواپیمایی و نبود صندلی برای خرید کاملا مشهود است که بازار سیاه فروش بلیت هواپیما برای نوروز به یک بازار سیاه پررونق بدل شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.