بازار مسکن هم سکه شد!

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/بازار مسکن مانند بازار سکه و طلا شده است؛ به طوری که هر طرف که سود بیشتری عاید سرمایه‌گذاران شود سرمایه‌ها نیز به آن سمت می‌رود و روند پیش آمده در بازار مسکن ناشی از نیاز عرضه و تقاضا نیست.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir)،رضا عباسی‌نیا – کارشناس بازار مسکن – با بیان این‌که میزان قیمت مصالح ساختمانی افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش طبیعتا در قیمت تمام شده ساخت و ساز تاثیرگذار خواهد بود و انتظار می رود قیمت‌ها بالاتر رود.

وی افزود: در حال حاضر مصرف‌کنندگان واقعی قدرت خرید ندارند اما با بالا رفتن قیمت‌ها رکود به وجود آمده در بازار از بین نخواهد رفت.

عباسی‌نیا دربارهٔ اولویت‌های دولت برای بهبود شرایط در این بخش اظهار کرد: دولت باید شرایط را برای ارائه وام به خریداران مسکن تامین کند به طوری که وام به خریداران در دراز مدت با بهره‌های کم تعلق گیرد.

این کارشناس افزود: یکی از اقدامات دیگر دولت این است که ارزیابی از سیاست‌های کشورهای دیگر را که در این زمینه پیشرفت داشته‌ و اوضاع را کنترل کرده‌اند درنظر گیرد تا بدین ترتیب بتواند به این بخش کمک کند.

وی با اشاره به افزایش میزان وامی که در سال قبل در نظر گرفته شد، تصریح کرد: وام ۳۵ میلیونی مسکن به هیچ عنوان نتوانسته کمکی به بازار مسکن کند و در روند ساخت و ساز تاثیری داشته باشد.

 

ایسنا

 

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.