بازار موبایل تا چند ساعت هم قابل پیش‌بینی نیست

۱۴ام بهمن ،

نوسانات مکرر ارز در کشور سبب شده نه تنها بازارتلفن همراه در شب عید بلکه تا چند ساعت آینده این بازار نیز قابل پیش بینی نباشد.
به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از منابع بازاری و کارشناسان،‌ همزمان با نوسانات مکرر ارز در کشور نمی توان هیچ گونه پیش بینی از لحاظ نوسان قیمت این کالای ارتباطی در کشور داشت؛‌ به همین سبب نیز به نظر می‌رسد که شب عید زمان چندان مناسبی برای خرید این کالای ارتباطی نباشد.
یکی از فعالان این حوزه بر این باور است که وضعیت بازار تلفن همراه در کشور به جایی رسیده که حتی پیش بینی از میزان نوسانات این کالای ارتباطی و دیجیتالی در ساعات آینده وجود ندارد.
وی معتقد است که گرانی موبایل سبب شده تا این وسیله ارتباطی و دیجیتالی با افت چشمگیر تقاضا توسط مشتریان روبرو شود.
یکی دیگر از فروشندگان موبایل معتقد است که برخلاف روال مرسوم شب عید که خریداران بسیاری روانه بازار موبایل می‌شدند، میزان تقاضا برای انواع گوشی‌های موبایل کاهش می‌یابد.
وی سبب این امر را خروج این کالای ارتباطی از سبد خرید خانوارهای ایرانی می‌دانند چرا که این روزها تلفن همراه، کامپیوتر و به ویژه لپ‌تاپ‌ها در لیست اولویت‌های اولیه نیاز و خرید مردم قرار ندارد.
“حامد یکتا” در این باره گفت: شرایط اقتصادی کشور و همچنین گران شدن گوشی‌های موبایل سبب شده از ماه‌های اخیر تا کنون تقاضا برای این کالای ارتباطی به شدت کاهش یابد که با استمرار این شرایط پیش بینی می‌شود در دو ماه پایانی سال نیز با تقاضای چندانی از سوی خریداران روبرو نشویم.
وی افزود: از ماه‌های قبل تا کنون تقاضا برای انواع گوشی های موبایل به خصوص گوشی‌های بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به طور چشمگیری کاهش یافته است و تنها امید می‌رود بازار گوشی‌های ارزان قیمت با تقاضای مشتریان روبرو شود.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.