بازار نفت به عرضه بیشترنیاز ندارد

جام جم آنلاین: نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: اعضای اوپک معتقند هم اکنون کمبودی در بازار نفت احساس نمی شود، بنابراین دلیلی برای افزایش تولید بیش از سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه وجود ندارد.

 به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین، محمدعلی خطیبی در گفتگو با شانا افزود: سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در نشست هفته گذشته ضمن نگرانی نسبت به افزایش عرضه نفت خام در بازارهای جهانی از اعضای این سازمان خواست تا بر پایبندی خود به سقف تولید گروهی تعیین شده بیفزایند، همچنین در این نشست تاکید شد تا آن دسته از اعضا که در ماه های اخیر به طور یک جانبه افزایش تولید داشته اند، برای جلوگیری از مازاد عرضه و بازگشت ثبات به بازار نفت از تولید خود بکاهند.

وی با بیان این که وزیران نفت اوپک در نشست ۱۶۱ این سازمان به طور مفصل درباره شرایط بازارهای جهانی نفت خام به بحث و گفت و گو پرداختند، اعلام کرد:اعضا درباره این که هم اکنون بازارهای جهانی نفت خام به تولید بیشتر از سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه نیازی ندارد، توافق نظر داشتند.

نماینده ایران در هیئت عامل اوپک تصریح کرد: با توجه به بحران اقتصادی اروپا و آمریکا و تاثیر آن بر تقاضای جهانی نفت خام، مصرف جهانی نفت افزایشی نداشته است و نفت اضافی جذب بازار نشده بلکه در ذخیره سازی های کشورهای مصرف کنندگان و در برخی موارد کشورهای تولید کننده، ذخیره شده است.

خطیبی اعلام کرد: اعضای اوپک در یکصد و شصت و یکمین نشست اوپک تحولات اخیر بازار نفت، پیش بینی های عرضه و تقاضای نفت در سال ۲۰۱۲ و چشم انداز تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی را مورد برسی قرار دادند.

وی گفت: بر پایه پیش بینی های ارائه شده از سوی اوپک، میانگین تقاضای جهانی برای نفت خام اعضای اوپک در کل سال ۲۰۱۲ روزانه ۲۹ ملیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز برآورد شده که این رقم حتی کمتر از سقف تولید گروهی روزانه  ۳۰ میلیون بشکه توافق شده در دسامبر ۲۰۱۱ است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.