بازبینی بخش تعزیه جشنواره آئینی و سنتی در هفته آینده

فروردین ۱۴۰۳

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی دربارهٔ برنامه‌های آتی دبیرخانه جشنواره توضیح داد.

داوود فتحعلی بیگی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: ۲۲ اثر، پس ازتأیید شورای انتخاب به بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی راه یافتند.

وی ادامه داد: هنوز اسامی پذیرفته شدگان در بخش‌های تعزیه و نقالی معرفی نشده‌اند و و قرار است این حوزه با نظارت محمدحسین ناصربخت در هفته آینده مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر آئینی و سنتی با اشاره به زمان کافی برای تمرین گروه های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره گفت: هم‌اکنون آثار راه یافته به تمرینات خود ادامه می‌دهند و به زودی تکلیف گروه‌های مشروط این دوره مشخص خواهد شد.

بر اساس این خبر، هیئت انتخاب بخش صحنه‌ای جشنواره آیینی سنتی متشکل از بهزاد فراهانی، رضا صابری و حمیدرضا نعیمی، پس از ارزیابی ۷۳ نمایش، ۲۲ اثر را شایسته حضور در جشنواره، تشخیص داد.

از این آثار ۱۰ نمایش به صورت قطعی و ۱۲ نمایش به صورت مشروط به جشنواره راه یافتند. آثار مشروط لازم است جهت حضور در جشنواره، اصلاحات کیفی و تکنیکی مدنظر هیئت انتخاب را اعمال کنند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی سنتی از ۲۲ تا ۳۰ شهریور ماه به دبیری داود فتحعلی‌بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای، مجالس شبیه‌خوانی (یادواره هاشم فیاض)، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بین‌الملل و سمینار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.