بازتاب‌های نخستین گزارش روحانی به مردم

ایران > سیاست – گروه سیاسی:
اولین گزارش تلویزیونی حسن روحانی رئیس‌جمهور به مردم دربارهٔ عملکرد ۱۰۰روزه دولت در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با انتقادات تند همراه شد.

 انتقاداتی که بیشتر معطوف به این بود که چرا رئیس‌جمهور به جای ارائه گزارش عملکرد به نقد دولت قبل پرداخته است. حسن روحانی سه‌شنبه شب در یک نشست تلویزیونی که با حضور ۳مجری اداره می‌شد خود نیز اعلام کرد به مردم خواهم گفت که در چه شرایطی ما کار را آغاز کردیم، در واقع از دولت قبل چه ارثی به ما رسید و ما با آن ارث کار را آغاز کردیم. او دربخشی از سخنانش گفت که دولت قبل پردرآمدترین و در عین حال بدهکارترین دولت بود. او از نقش تورمی اجرای مسکن مهر سخن گفت و در عین حال اشاره کرد که سفره‌های مردم در اثر سیاست‌های دولت قبل کوچک شده است. بخشی از انتقادات هم متوجه نحوه اجرا و اداره این برنامه تلویزیونی بود. اما نکته مثبتی که منتقدان به آن توجه داشتند، حس امیدواری به آینده بود که در این گزارش روحانی به آن توجه داشت.

سیدرمضان شجاعی کیاسری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارزیابی نسبت به گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور، گفت: نکته مثبت و قابل توجه گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور این بود که وی در ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰روزه دولت یازدهم فضای امید‌آفرینی را در حوزه اقتصادی در جامعه ایجاد کرد که جای تقدیر دارد. الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که این گزارش بیشتر از ۱۰۰روز بود و بیشتر شبیه گزارش ۸ساله دوره دولت احمدی‌نژاد بود تا گزارش ۱۰۰روزه دولت یازدهم.

اسماعیل جلیلی نایب‌رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: گزارش رئیس‌جمهور از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت‌ را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. طبق گزارش ارائه‌شده توسط رئیس‌جمهور سرعت تورم کند شده و میزان نفت پیش‌بینی شده در بازارهای جهانی به فروش رسیده است.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: روحانی در این گزارش تنها به ارزیابی عملکرد دولت قبلی و انعکاس مشکلات موجود کشور پرداخت و هیچ عملکردی از فعالیت‌های ۱۰۰روزه خود ارائه نداد.محمد حسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه مجلس، با اشاره به اینکه عملکرد ۱۰۰روز اخیر نشان‌دهنده عزم دولت برای رفع مشکلات بود، گفت: رئیس‌جمهور گزارش کاملی از عملکرد ۱۰۰روزه دولت ارائه کرد که در کل گزارشی مثبت و سازنده ارزیابی می‌شود، اما این نکته را باید مدنظر قرار داد که تمامی مشکلات اقتصادی و تحریم‌های خارجی دشمنان را نمی‌توان برگردن مسئولان اجرایی قبل انداخت. حسن روحانی در گزارش خود اشاره کرد که دولتش در پایان امسال کاری خواهد کرد رشد منفی اقتصادی ۸٫۵دهم درصد به صفر و یا حتی به درصدی اندک برسد و سال آینده ان‌شاءالله تلاش دولت این است که رشد اقتصادی حداقل مثبت ۳ باشد. او گفت دولتش دربارهٔ رفع تحریم‌ها هم در حال تلاش است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.