بازتاب انسداد تنگه هرمز در شبکه الجزیره انگلیسی

تدوین طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برای جلوگیری از تردد نفتکش‌های کشور‌های اعمال‌کننده تحریم ایران، در شبکه الجزیره انگلیسی بازتاب داشت.

 به گزارش فارس، همزمان با اجرایی شدن تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، شبکه الجزیره انگلیسی گزارش داد کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران طرحی را تدوین کرده که بر اساس آن از تردد نفت‌کش‌هایی که به کشور های تحریم‌کننده ایران، نفت حمل می‌کنند، در تنگه هرمز جلوگیری می‌کند.

این گزارش افزود: این طرح تاکنون به امضای ۱۰۰ نماینده از مجموع ۲۹۰ نماینده پارلمان ایران رسیده است.

الجزیره در ادامه به نقل از «ابراهیم آقامحمدی» عضو این کمیسیون تصریح کرد که این طرح در پاسخ به اعمال تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا علیه ایران تدوین شده است.

این شبکه تاکید کرد که ایران بارها هشدار داده در صورتی که تاسیسات هسته‌ای آن در حملات هوایی آمریکا و اسرائیل مورد هدف قرار گیرد، جریان عبور نفت از تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. در صورت عملی‌شدن این تهدید، قیمت نفت به دوبرابر قیمت کنونی افزایش خواهد یافت.

بر اساس آمار‌های منتشر شده در سال ۲۰۱۱، روزانه ۱۷ میلیون بشکه نفت از طریق تنگه هرمز به سمت بازار‌های جهانی روانه می‌شود.

حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان طرحی برای بستن تنگه هرمز آماده کرده‌اند که قرار است این طرح با قید دو فوریت به هیئت رئیسه ارسال شود.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.