بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌های خارجی

ایران > رهبری
پس از بیانات صبح شنبه ۲۸ بهمن ماه مقام معظم رهبری در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم تبریز که در آستانه قیام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم تبریز انجام شد، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی به انعکاس سخنان ایشان در صدر خبرها خود پرداختند.

به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی گاردین در خبری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای خواست ایران برای تولید سلاح هسته‌ای را رد کرد» نوشت: رهبر معظم ایران گفت که جمهوری اسلامی به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست، اما اخطار داد که اگر تهران قصد چنین کاری را کند، هیچ کشوری نمی‌تواند جلوی دولت ایران را بگیرد.

این روزنامه علاوه بر آن به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارش داد: ایران از حذف تسلیحات هسته‌ای حمایت می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در خبری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای: ایران اهداف هسته‌ای‌ خود را کنترل می‌کند» گزارش داد: رهبر معظم ایران روز شنبه گفت که کشورش به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، ولی افزود که اگر ایران زمانی تصمیم به ساخت سلاح بگیرد هیچ یک از قدرت‌های جهانی نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند.

این روزنامه آمریکایی نیز به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری دربارهٔ حمایت ایران از حذف تسلیحات هسته‌ای در سراسر جهان اشاره کرد و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای از آمریکا خواست که در مذاکرات با ایران منطقی عمل کند و در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که اگر مذاکرات نشان‌دهنده حسن نیت آمریکا می باشند، چنین مذاکراتی چگونه می‌تواند با توجه به تحریم‌های فعلی علیه ایران انجام گیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری با عنوان «اگر ایران سلاح هسته‌ای بخواهد آمریکا نمی‌تواند ایران از دسترسی به آن‌ها باز دارد»، نوشت: رهبر معظم ایران روز شنبه گفت که کشورش به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، ولی اگر تهران تصمیمی برای ساخت آن بگیرد، آمریکا نمی‌تواند جلویش را بگیرد.

این خبرگزاری گزارش داد: آیت‌الله علی خامنه‌ای علاوه بر آن مذاکرات مستقیم با آمریکا را با وجود فشار تحریم‌ها رد کرد و افزود که اگر واشنگتن به جای زور گفتن به حقوق ایران احترام بگذارد، تهران با آمریکا مذاکره خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز به بخشی از اظهارات مقام معظم رهبری دربارهٔ تسلیحات هسته‌ای پرداخت و به نقل از ایشان نوشت: ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای را ندارد، اما اگر تصمیم دستیابی به آن را بگیرد آمریکا نمی‌تواند تهران را باز دارد.

این خبرگزاری علاوه بر آن گزارش داد: رهبر معظم ایران روز شنبه گفت که موضع ایران در زمینه تسلیحات کشتار جمعی به این سبب که آمریکا ناراحت است اتخاذ نشده است، بلکه سببش این است که این موضع بر مبنای یک باور دینی مبنی بر این‌که تسلیحات کشتار جمعی جنایتی علیه بشریت می باشند اتخاذ شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گزارش داد: ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای ندارد اما اگر تصمیم به انجام این کار بگیرد، آمریکا نمی‌تواند تهران را از این کار باز دارد.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد که تسلیحات هسته‌ای باید نابود شوند و ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد، اما افزود که اگر تهران قصد چنین کاری را کند آمریکا نمی‌تواند جلوی ایران را بگیرد.

خبرگزاری اینترفکس نیز در گزارشی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارش داد: ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست.

این خبرگزاری به بخش‌هایی از اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر خواست ایران برای نابودی همه تسلیحات هسته‌ای و این‌که تهران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اشاره کرد.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.