بازتاب جهانی نزدیک شدن ناوگان ایرانی به مرزهای آمریکا + تصاویر

این حرکت، در واکنش به حضور نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین و آب‌های خلیج فارس انجام می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز،خبر حرکت ناوگان دریایی ارتش ایران به سوی مرزهای دریایی آمریکا، بازتاب وسیعی در رسانه های غربی و انگلیسی زبان داشته است.

خبرگزاری رویترز (reuters) در گزارش خود، زیر عنوان “ایران می گوید، کشتی های جنگی اش به سوی آمریکا در حرکتند” آورده است: یک فرمانده نیروی دریایی ایران گفت که شماری از کشتی های جنگی این کشور، دستور یافته اند تا به مرزهای دریایی آمریکا نزدیک شوند و این اقدام، پاسخی است به استقرار کشتی های آمریکا در خلیج [فارس].

ناوگان پنجم ایالات متحده، نیروی دریایی ارتش آن کشور مستقر در آب‌های منطقه خاورمیانه است و مسئول ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس، دریای سرخ، دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند به شمار می‌رود. مرکز فرماندهی این ناوگان در حال حاضر در کشور بحرین قرار دارد.

فاکس نیوز (foxnews) نیز با بیان اینکه “ایران کشتی های جنگی خود را به نزدیکی مرزهای آمریکا می فرستد” نوشت: مقامات رسمی ایران، ماه گذشته اعلام کردند که ناوگان ارتش این کشور در آب های اقیانوس اطلس، متشکل از ناوشکن سبلان و خارک (حامل هلیکوپترهای لجستیک) بوده و در ماموریتی سه ماهه به سر می برد.

بی بی سی انگلیسی (BBC) نوشت: این برای اولین بار است که ناوگان دریایی ارتش ایران در حال حرکت به سوی مرزهای دریایی آمریکاست. بی بی سی به نقل از ناخدا یکم افشین رضایی حداد، فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش ایران، می نویسد “این اقدام در پاسخ به حضور کشتی های ایالات متحده در خلیج [فارس] بوده است.”

جروزالم پست (jpost) هم تاکید می کند که ایران با نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به آمریکا در حال ارسال “پیامی آشکار” است. این پیام می تواند، اقتدار ایران دربرابر ماجراجویی های آمریکا در منطقه باشد. در این گزارش به بیانات روز گذشته مقامام معظم رهبری مبنی بر سیاست مداخله جویانه آمریکا درمورد خاورمیانه و ایران اشاره شده است.

این خبر انعکاس چشمگیری در رسانه های غربی داشته است. آسوشیتدپرس (AP)، سی ان ان (CNN)، یو اس ای تو دی (usatoday)، نیویورک تایمز (nytimes)، صدای آمریکا (VOA)، هاآرتص (haaretz)، یدیعوت آحارونوت (ynet)، یاهو (yahoo)، دیلی میل (dailymail) و … در گزارش های مشابهی به بازتاب آن پرداخته اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.