بازتاب دیدار جلیلی با اسد/ واکنش مقامات ترک به اظهارات فیروزآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکایی ” بوستون گلوب” با انتشار مطلبی در خصوص دیدار دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق نوشت : ایران بار دیگر در تضادی آشکار با قدرتهای جهانی نماینده خود را به دمشق فرستاد تا در مقابل دوربینها حمایتش از دولت سوریه را به نمایش بگذارد.

روزنامه آمریکایی ” نیویورک تایمز” نیز دیدار جلیلی با بشار اسد را نمایش تلویزیونی حمایت ایران از دولت بشار اسد خواند.این روزنامه همچنین با اشاره به اظهارات یک مقام وزارت امور خارجه ایران در شبکه تلوزیونی العالم نوشت : ایران هرگونه ارتباط زائران ربوده شده ایرانی در سوریه را با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رد کرد.

روزنامه ” گاردین ” چاپ انگلیس درمقاله ای به دلایل برخی از کشورها برای دخالت در مسائل سوریه پرداخت و دراین میان در خصوص هدف عربستان از دخالت و حمایت از گروه های مخالف سوری نوشت : عربستان به سوریه از لنز ایران نگاه می کند و برای رقابت با بزرگترین رقیبش در جهان اسلام یعنی ایران خود را وارد یک بازی ژئواستراتژیک کرده است.

دیگر روزنامه انگلیسی ” دیلی تلگراف” نیز به انعکاس دیدار سعید جلیلی با بشار اسد در دمشق پرداخت و نوشت : ایران با اعزام فرستاده خود به دمشق تاکید کرد که اجازه نخواهد داد محور مقاومت بین ایران و سوریه بشکند.

 روزنامه صهیونیستی ” هاآرتص” با درج مطلبی به نگرانی مقامات واشنگتن و این رژیم از سفر “بان کی مون” دبیرکل سازمان ملل به تهران برای شرکت در اجلاس نم پرداخت و نوشت این سفر می تواند به تلاشهای آمریکا و متحدانش برای منزوی کردن ایران آسیب برساند.

دیگر روزنامه صهیونیستی ” جروزالم پست ” به واکنش داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه به اظهارات سرلشگرفیروز آبادی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص نقش ترکیه در سوریه پرداخت و به نقل از داود اوغلو نوشت : طرح اینگونه مسائل هیچ نفعی برای ترکیه و ایران ندارد هرچند و می تواند به خود ایران هم صدمه برساند.

این روزنامه می نویسد این دو کشور بزرگ غیر عرب خاورمیانه روزی روابط بسیار نزدیکی داشتند روابطی که امروز بر سر اختلافشان بر سر سوریه تخریب شده است. 

روزنامه ” تودی زمان” چاپ ترکیه با انتشار بیانیه وزارت خارجه این کشور به اظهارات سرلشگر فیروزآبادی درخصوص نقش ترکیه در کمک به آمریکا در کشتار مردم سوریه ، اعتراض کرد.

همچنین این روزنامه به انعکاس اظهارات داود اوغلو وزیر خارجه این کشور در واکنش به اظهارات سرلشگر فیروزآبادی پرداخت.

دیگر روزنامه ترک ” حریت ” با پرداختن به واکنش داوود اوغلو به اظهارات سرلشگر فیروزآبادی نوشت :هرچند ترکیه از اظهارات این ژنرال ایرانی ناراحت است، اما به آزادی اتباع ربوده شده ایران در سوریه کمک خواهد کرد. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.