بازتاب فساداخلاقی ژنرال های آمریکایی در رسانه ها

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پرونده فساد اخلاقی ژنرال های ارتش آمریکا یکی پس از دیگری برملا می گردد. iبه راستی دلایل اصلی افشای انحرافات اخلاقی مقام های آمریکایی چیست و چه انگیزه ای پشت آن قرار دارد؟

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، خبر دومین رسوایی اخلاقی و کشیده شدن رابطه عاشقی iبه یکی دیگر از ژنرال های ارشد آمریکا، دولت باراک اوباما را سر در گریبان کرد. فساد اخلاقی تازه فاش شده فرمانده ناتو در افغانستان، بار دیگر تلاش های اوباما را برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی کارکنان ارشد دولتش بی نتیجه گذاشت.
“ایمیل های افشاگر” که رابطه خارج از ازدواج ژنرال پترائوس را تیتر یک رسانه های غربی کردند اینک نام ژنرال جان آلن را بر سر زبان ها انداخته است.
فاکس نیوز نوشت: ژنرال جان آلن فرمانده آمریکایی ناتو در افغانستان جهت ارتباط نادرست با “جیل کلی” زنی که در بحث رسوایی جنسی دیوید پترائوس دخیل بود، تحت تحقیقات داخلی قرار گرفت. این ارتباط از طریق فرستادن “ایمیل های نادرست” حاکی از ارتباط iبه مراتب شدیدتر از رسوایی پیشی بوده است.

 وال استریت ژورنال نوشت: پترائوس و برادول دو متهم اصلی فساد اخلاقی در جلسات بازجویی iبه ارتباط خود اعتراف، اما رد و بدل کردن هر گونه اطلاعات محرمانه را منع کرده اند. اینک با بسته نشدن پرونده پترائوس، پرونده ژنرال دوم جان آلن با همین اتهام پیش روی اوباما باز شده است. همچنین وال استریت ژورنال نوشته است: ژنرال های آمریکایی را یکی پس از دیگری iبه تحقیقات و بازجویی معرفی می کند.

بازتاب فساداخلاقی ژنرال های آمریکایی در رسانه های این کشور

نیویورک تایمز نوشته است بازجویی از پترائوس iبه ژنرال های بالاتر هم خواهد کشید.
واشینگتن پست هم می گوید تحقیقات اف بی آی از پترائوس iبه جانشینش هم کشیده شد.
لس آنجلس تایمز نیز نوشته است بازجویی از پترائوس، پای فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان را هم گرفت.

به راستی دلایل اصلی افشای انحرافات اخلاقی مقام های آمریکایی چیست وچه انگیزه ای پشت آن قرار دارد؟
در واقع عدم تطابق خط فکری پترائوس که بازمانده ای از نومحافظه‌کاران وقت جورج بوش بود با دموکرات ها، یکپارچگی و اتحاد دولت اوباما برای ابتکارات صلح‌آمیز را iبه خطر ‌انداخته بود. پترائوس پیش تر هم iبه خاطر حمله iبه کنسولگری آمریکا در لیبی مورد انتقاد بود. پترائوس تلاش های مخفی بسیاری را برای متقاعد کردن اوباما iبه ادامه حضور آمریکا در افغانستان کرده بود. اوباما بعدها در این رابطه iبه یکی از مشاورانش در کاخ سفید گفت که سران نظامی واقعا این موضوع (افغانستان) را iبه آن سمتی سوق می‌دهند که می‌خواهند. همین امر یکی از دلایلی است که سببات ناراحتی دولت اوباما از پترائوس را iبه وجود آورده بود.
از آنجایی که اف بی آی بسیار پیش از این در جستجوی واقعیت ها در رابطه با پترائوس بوده، پیش تر از این ها دریافته بود که او رابطه غیر اخلاقی دارد. بنابراین نمی توان گفت که فساداخلاقی وی در همان دو روز بعد از انتخابات آمریکا محرز شده است. بلکه اف بی آی از این موضوع کاملا آگاه بوده اما دیگر قوت گرفتن تئوری تلاش وزارت دادگستری برای مخفی نگه داشتن رسوایی اخلاقی این مقام سازمان سیا می توانست iبه شدت اعتبار دولت باراک اوباما رئیس جمهور را خدشه دار کند. یکی از نگرانی های موجود، لو رفتن اطلاعات مهم ارتش در رابطه عاشقانه پترائوس و معشوقه اش بوده است.
طبق آنچه که گفته شد افشای روابط غیراخلاقی مقامات مهم آمریکا یکی پس از دیگری نمی تواند صرفا iبه خاطر برقراری رابطه غیراخلاقی باشد بلکه اهداف سیاسی پشت سر آن وجود دارد که فقط قسمت ارتباط غیراخلاقی آن برجسته می گردد.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.